Gå til innhold

Har dere kredittkortgjeld?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Diskuterer litt med sambo... hvor mange har kredittkortgjeld? På hvor mye?

Min kortgjeld er per dags dato på:

Mastercard - 2 500,-

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ingen kredittkortgjeld, har aldri hatt heller. Har ikke kredittkort. Kjæresten har kort , men ingen gjeld.

Skrevet

Nei ikke noe kort her

Skrevet

I ny og ned, men betaler som regel det fort tilbake. Har vel nå rundt 500 kr pga at min kjære hadde tatt bankkortet mitt til å kjøpe is, og jeg sto da uten kort ved IKEA kassen og skulle betale.. :-)

Skrevet

Nei, ingen gjeld her..

Skrevet

Nei verken jeg eller mannen. Kun ett huslån.

Skrevet

hmm.. ikano finans har jeg på ca. 2,500,- (synsam konto, veldig greit når man bruker både linser og briller..) og gubben har statoil mastercard som blir brukt med jevne mellomrom til slike småkjøp når visaen ikke er tilgjengelig (nettkjøp som er nedbetalt på neste regning alikevel..)

ellos, men det er jo ikke akkurat kredittkort da... :P

ellers hender det vi tar slik utsatt betaling når vi kjøper store ting (salong, eller sånne ting..), men det blir nedbetalt de neste mndene alikevel..

Skrevet

Jeg bruker kun kredittkort til kjøp som reiser etc (pga gratis reiseforsikring), og betaler alltid tilbake pengene før rentene begynner å gå. Gjør man det, er det veldig gunstig å ha kredittkort. :)

Skrevet

Jeg må innrømme at jeg tidligere har hatt en del kredittkortgjeld, men dette har jeg betalt ned nå. Nå bruker jeg kredittkortene til internettkjøp, liker liksom ikke å bruke mitt vanlige bankkort så mye på sider jeg ikke kjenner så godt til. Har god erfaring med å bruke disse kortene som ikke er knyttet til en bankkonto i slike sammenhenger.

Skrevet

Nei, selvfølgelig ikke. Jeg er godt og strengt oppdratt av min fornuftige mor på det området der.

Man bruker ikke penger man ikke har i hånda.

Skrevet

Så du bruker aldri bankkort du da Monique2? ;-)

Skrevet

"I hånda" var billedlig ment da. "På konto" går for det samme.

Så joda, jeg bruker bankkort.

Skrevet

Jeg bruker mastercard når jeg reiser og når jeg handler på nett. Mye smartere enn å bruke visa i de tilfellene synes jeg da pengene ikke går rett fra konto i fall det skulle bli misbrukt. Betaler dog regingen med en gang den kommer og lar aldri rentene løpe

Skrevet

Man kan ha pengene på konto selv om man bruker kredittkort. Betyr ikke nødvendigvis at man ikke har pengene. Lønner seg å betale reiser med kreditkort slik at man får reiseforsikring inkludert for eks.

Skrevet

Vi har kun brukt kredittkortet i en periode hvor vi ventet på å få nye visakort av banken.

Ville aldri brukt kredittkort om jeg ikek visste at vi hadde penger på konto.

Skrevet

har mastercard i bakhånda hele tiden, men betaler alltid ned når jeg får lønn/stippend.

sambo har ikke vært like disiplinert for å si det slik. fikk mastercard da han var uten jobb osv, og har nesten maks (-10 000). kjipern, men sånn er det. betaler litt i mnd tilbake så det går sakte, men sikkert nedover der også. håper å få det nedbetalt når feriepengene kommer:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...