Gå til innhold

tungt å puste...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Huff, føler meg helt grønn her, skulle ikke tro jeg hadde vært gravid før... Har blitt så innmari tungpustet. Kan ikke stå oppreist å snakke samtidig, da holder jeg på å gå i bakken... må bøye meg fram for å trekke pusten mange ganger når jeg står og går. Er 30 uker på vei. Er dette normalt eller burde jeg kontakte lege eller føden?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Begynte i uke 31 hos meg. Fikk nesten blackout når jeg gikk tur med bikkja, etter kun få meter. Husk at nå ligger livmoren tett opptil ribbein og lunger, det gir press og man blir fort andpusten. Men er du i tvil, ring føden eller legen :) som så mange har sagt før meg, bedre med en gang for mye, en en gang for lite.

Må nevne jeg blir tungpusta for den minste ting, så tar det mye med ro nå. I tilegg til BL.

Skrevet

Tror det er veldig vanlig ja. jeg hadde det også nesten sånn. Nå er jeg i uke 35+6 og magen er mye lengre ned, så nå er pusten mye lettere. Bare å holde ut noen uker til, så blir pusten bedre :-).

Blir det helt for j..lig, ville jeg kanskje spurt legen. Skal jo ikke miste pusten helt eller besvime eller noe sånt, men å pese som en hval etter å ha gått opp noen trappetrinn er vanlig.

Skrevet

Det blir bedre når ungen siger ned. Jeg er i uke 33, og den "ramla" ned i forrige uke, ble mye lettere å puste nå:)

Skrevet

Har det sånn jeg og. I tillegg er jeg så tett i nesa! Har brukt nesespray i perioder, og så saltvatn og mentulatumsalve i perioder (skal jo ikke bruke nesedråper mer enn 10 dager i slengen). Blir fryktelig tungt å puste med tett nese

Skrevet

tusen takk for svar, godt å høre det ikke er bare meg da, husker ikke at det var sånn sist. Har vært mye dårlig og kastet opp, så er nok litt ekstra bekymret pga det.Tett i nesa er jeg og ja, har kjøpt nesespray til barn så sniker meg til en dusj med den før jeg legger meg, hvis ikke får jeg ikke puste... Skal bli godt å bli ferdig, har nedtelling nå!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...