Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har gått på minipillen fast i et halvt år nå, og tatt den akkurat på tiden og aldri vært slurvette! i dag fant jeg ut at jeg kan være gravid.. nå er jeg veldig redd, fordi for ei uke siden drakk jeg alkohol, og det var mer en 2 glass rødvin for si det sånn.... vet dere noe om dette? er redd jeg kan ha skadet spiren alvorlig:/

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Får ikke svar her inne når du skriver "Litt bekymeret" :-) Alle er så redd for at det handler om SA...

Har leste om dette flere ganger, og er mange som sier at det ikke er skadelig. Emryoet(eller hvordan det skrives) får ikke direkte næring fra mor før det har gått 5-6 uker tror jeg...I tillegg sier de at dersom det har tatt skade vil kroppen gjøre opp selv.

Skrevet

Hei!

Det er mangen som drikker mere alkohol enn deg mens de er gravid og har ikke oppdaget det enda. Og det er mangen friske barn for det. Så jeg ville ikke vært så veldig bekymret.

Tenk på alle de som har hatt seg en fest, drukket og så kommer plutselig ikke mensen. Den tror jeg det er veldig mangen av.

Når hadde du mensen sist, hvis du ikke vet hvor langt du er på vei, ta kontakt med legen, da sender de de på en tidlig ul for å fastslå hvor langt du er kommet.

Ikke tenk for mye på det, selvfølgelig er det ikke en god magefølelse å oppdagen noe slikt. Men prøv å pust ut og tenk på at det er mangen 1000 kvinner som er eller har vært i samme situasjon som deg og alt har gått helt bra.

Skrevet

Du treng ikkje bekymra deg. Eg spurte ei legevenninne om akkurat dette, og ho sa det ei av dei over her skreiv, nemleg at embryoet ikkje tek næring direkte frå mora før etter eit par veker. Så lenge du ikkje går på fest igjen, går det heilt sikkert fint med babyen. Men husk folat, og gjerne omega 3 også! Omega er nemleg bra for hjerneutviklinga for barnet - alle vil vel ha smarte ungar? ;o)

Gratulera med graviditeten, og hell og lukke til vidare!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...