Anonym bruker Skrevet 10. mars 2008 #1 Skrevet 10. mars 2008 Det er sikkert altfor tidlig å bekymre seg, jeg er 32 uker og ved kontroll nå hadde hun ikke snudd seg i magen ennå. Legen snakka litt om setefødsel og div., og jeg gikk derfra med mange nye tanker. I utgangspunktet har jeg ikke grua meg til fødselen, men NÅ er jeg faktisk ganske redd. Setefødsel høres innmari dramatisk ut, og ikke minst vondt.. :-( Er det slik at man MÅ gjennomføre en setefødsel? Jeg vet faktisk ikke om jeg greier det. Håper så inderlig jenta mi snur seg slik at jeg kan føde henne rette veien og naturlig, har i utgangspunktet ikke lyst på KS, men hvis det blir sete.. Ja da..
Axus' girlfriend Skrevet 10. mars 2008 #2 Skrevet 10. mars 2008 skjønner deg godt. Men om hun ikke snur seg etterhvert så vil du få tilbud om KS eller vaginal fødsel. Om du skulle velge vaginal fødsel får du gooooodt med bedøvelse i en slik fødsel (epidural for alle pengene). I tillegg er det jo mange som prøver å snu den lille - med både hell og uhell. men regner med du får oppfølging fra legen din?viktig å få snakket med noen om dette i hvertfall, så får du luftet det du tenker på, i tillegg til at legen kan informere deg om alt som du trenger å ta stilling til. Lykke til videre.
--niffi-- Skrevet 10. mars 2008 #3 Skrevet 10. mars 2008 Jeg har ikke erfaring selv, men det fins en webside som heter spinningbabies.com som har masse tips fra jordmødre til hvordan man kan hjelpe babyen til å snu seg selv - mye sånn stå på alle fire (knær og hender) og skyt ryggen som en katt og så svai ned og gjør det lenge hver dag, tror jeg. Og noen andre ting. Poenget var visst at om DU beveger deg en god del så får også babyen sjanse til å bevege seg. Jeg aner ikke hvor godt hold det er i dette, men det kan jo være noe i det? Ellers er det jo LENGE til fødselen ennå og babyen kan godt fortsatt snu! Det er også også mulig å gjøre en "vending" hvor jordmor/lege snur barnet manuelt.
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2008 #4 Skrevet 10. mars 2008 Tusen takk for svarene! :-) Ja, er ennå lenge igjen til fødsel, og innerst inne vet jeg jo at hun ennå kan snu seg, men ble skikkelig skremt da legen snakka om setefødsel. Kanskje det bare var ordet "fødsel" generelt.. Dette var første gangen vi snakka om det nemlig. De andre kontrollene har ikke handlet så mye om det. Kan være at det er nå jeg innser hva som venter meg ganske snart.. :-) Jaja, men det skal nok gå bra! Ser på spinningbabies.com nå, og skal lese litt der! ;-) Skulle det mot all formodning bli setefødsel eller KS, så blir jeg garantert å bælje om det her inne om noen uker. Hehe.. Igjen, tusen takk! :-)
Katharina88*Angelica08 Skrevet 10. mars 2008 #5 Skrevet 10. mars 2008 jeg kan trøste deg med at jeg er 36+5 og snuppa mi sitter i seteleie enda.. men de kan jo snu seg helt til siste lita da..
jente2008+septemberbaby2011 Skrevet 10. mars 2008 #7 Skrevet 10. mars 2008 Hvordan vil magen se ut når barnet snur seg? blir den mindre høy på toppen liksom? For nå bulder den veldig ut rett under brystbenet. Sikkert mange som har spurt om dette før, men jeg våger meg igjen :-) HI
jente2008+septemberbaby2011 Skrevet 10. mars 2008 #8 Skrevet 10. mars 2008 Oida, der var jeg ikke anonym mer.. Jaja..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå