Anonym bruker Skrevet 10. mars 2008 #1 Skrevet 10. mars 2008 Det er nå 1 mnd siden jeg fødte og fikk heldigvis bare et lite rift foran og bak som det sto så pent i papirene... MEN jeg gruer meg som en gal til gu på 6 ukerskontrollen og til å ha sex... selv om hode vil så tør jeg ikke helt!! redd for at det skal gjøre vondt... Så derfor lurer jeg på hvor mye revnet dere under fødsel? Når hadde dere sex igjen etter fødsel? Var det vondt? Sårt? Var gu vondt?? Forstår hvis dere ikke vil svare siden det er ganske intime og private spm.. men håper noen vil gjøre det...
"gullet" Skrevet 10. mars 2008 #2 Skrevet 10. mars 2008 hei jeg hadde totalreptur grad 4 m nr to, vi hadde sex 6 uker etterpå, verken undersøkelse eller sex gjorde vondt eller var ubehagelig.... men jeg var veldig nervøs, så skjønner godt hvordan du har d.. heldigvis så gikk d bra :-) vi bare tok det pent og rolig, koste masse og tok alt i mitt tempo. lykke til :-)
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2008 #3 Skrevet 10. mars 2008 Fikk to kilpp under fødselen. Grudde også til å ha sex, men det gikk helt fint (6 uker etter fødsel). Legen min er veldig forsiktig, så kjente knapt undersøkelsen (selv om jeg grudde som en hund )
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2008 #4 Skrevet 10. mars 2008 Ååååå, så godt å høre!! Jeg tør ikke å tørke "sikkelig" etter toalett besøk enda... klapper pent og pyntlig:) Snakk om å være redd:) Håper sex og gu går så knirkefritt som hos dere...
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2008 #5 Skrevet 10. mars 2008 Ingen flere som vil dele sine erfaringer??
Milla-baby Skrevet 10. mars 2008 #6 Skrevet 10. mars 2008 Hei. Jeg ble klippet og sydd en god del. kunne ikke sitte skikkelig på to uker etter fødsel ( Men gu etter 6 uker gikk helt greit. var litt ekkelt,men ikke noe vondt! Sex turde jeg ikke ha før ca.3 mnd etter fødsel. det gjorde litt vondt i beg. men tok det rolig og forsiktig, så gikk det fint ) Ingen ting å grue seg til (vet det er lett å si men hehe), det går så fint så! )
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2008 #7 Skrevet 10. mars 2008 Jeg revna ikke så mye, tror de sydde 3-4 sting. GU på 6 ukerskontroll var ikke noe vondt, bare du klarer å slappe av mest mulig. Jeg ga beskjed til samboer at det ble ikke noe sex før jeg hadde vært på kontroll, for jeg ville være sikker på at alt var bra. Når det var gått ca 8 uker etter fødsel ble det sex her i huset, jeg gruet veldig og var redd for at det skulle gjøre vondt. Samboer gruet han også, var vel redd for å gjøre meg noe vondt... Vi tok det helt med ro og var veldig forsiktig. Brukte masse glidemiddel. Syntes ikke det var så vondt under selve akten, men det ble litt svie etterpå...
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2008 #8 Skrevet 10. mars 2008 Ingen flere som vil dele sine erfaringer? Gjerne vær anonym om ønskelig!!
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2008 #9 Skrevet 11. mars 2008 Jeg ble klipt under fødselen og gruet meg også til 6ukers kontrollen og ha sex... kontrollen var ikke behagelig for meg, sikkert pga at arrvevet fortsatt var hardt og ømt... ventet derfor med sex noen uker til for at det ikke skulle være for vondt, og da gikk det bra. Var som å ha sex for første gang... hehe
mamazon <3<3<3 Skrevet 11. mars 2008 #10 Skrevet 11. mars 2008 Du MÅ ikke ha GU på 6-ukerskontroll hvis det ikke er noe spesielt du er bekymret for, urolig om det har vokst greit eller andre ting. Min fastlege sa det ikke var nødvendig, og jeg kjente meg helt fin, så takket lettet nei jeg da . Sex var litt vondt her, men etter innkjøp av glidemiddel (man får gjerne litt tørre slimhinner når man ammer) gikk det så fint så!
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2008 #11 Skrevet 11. mars 2008 Jeg fikk to klipp etter fødsel, til sammen fem sting. Hadde sex under tre uker etter fødsel. Det gikk bra, kjente litt til stingene slik at sexen ikke var like god som til vanlig, men det var ikke vondt. Anbefaler glidemiddel.
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2008 #12 Skrevet 11. mars 2008 Jeg hadde noen små rifter. Syntes GU var ubehagelig og jeg har ikke turt å ha samleie enda. 4 mnd senere =(
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2008 #13 Skrevet 11. mars 2008 Sydde to innvendige og ett utvendig sting..hadde sex 9 uker etter födselen og gikk kjempebra! Hadde ikke GU på 6 ukers for det var frivillig og jeg kjente at alt var ganske ok så jeg trengte ikke.. Gruet men sinnsykt til sex men gikk overraskende bra og etter 2-3 runder var alt som för
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2008 #14 Skrevet 11. mars 2008 Hva vil de si å få et rift fram og bak? Og hvor mange sting blir det ca? Fikk aldri spurt om hvor mange sting det var... men husker jordmor sa betryggende at det ble bare et lite rift fram og bak... HI
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2008 #15 Skrevet 11. mars 2008 Det er nok da en liten rift framover og en liten rift bakover mot analhullet. Du kan jo sette deg ned med et lite håndspeil og kikke litt på det, da ser du sikkert at det ser ganske ok ut. Husker at jeg ble litt lettet da jeg fikk sett selv at det hele så helt og fint ut, ingen synlige sting eller sår. Det føles liksom som om alt er ødelagt, men det er det jo ikke - det gror og trekker seg sammen utrolig fort.
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2008 #16 Skrevet 11. mars 2008 Her også totalruptur. Sex og GU var litt ubehagelig men etter 3 ganger sex var alt helt som før. Og dette med totalruptur! Hadde GU og sex etter 8 uker. Ingenting å bekymre seg over!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå