Gå til innhold

Vil ha baby, men ikke barn..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Satt på bussen idag, sånn passe trøtt og slapp, kom tikl å overhøre to jenter som pratet. Plutselig kom dem inn på temaet gravid og baby. Plukket jo opp at hun ene var gravid, men det som sjokkerte meg var at hun satt der å sa at hun gledet så veldig til å få baby, men hun ville ikke at babyen skulle vokse.. fordi hun ville ikke ha et barn.. et barnehagebarn...

Men du må da skjønne det tenkte jeg, at den babyen den blir jo større.. Uff hvordan kan man si og tenke sånn.

Hun likte ikke barn visst..

Nesten så jeg slang med leppa, men jeg snurpa sammen å glodde litt olmt på hu når jeg gikk av bussen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Verden er full av dumme folk, og du har møtt et godt eksemplar av arten. Hun kan neppe ha tenkt så veldig langt, eller i det hele tatt.

Skrevet

Vet du - dette tror jeg ikke er så uvanlig som man vel kanskje kan tro. Mange unge jenter har lyst på baby, og har en romantisk forestilling om å være gravid og ha en søt liten baby i nusselige babyklær, gå å trille i byen osv. De tenker faktisk ikke så langt som at det kun går et par år før babyen har vokst opp til en "ufordragelig unge" :-)

Blir nesten det samme som de menneskene som skaffer seg en kattunge fordi den er så søt.....

Skrevet

Forstår litt hva hun mener faktisk.

Jeg er veeeeldig klar for å bli gravid og har vært det ganske lenge. Men akkurat nå frister det mest å gå gravid, få litt mage, kjenne liv, kjøpe vogn, forberede til fødsel og det som skal komme. Når jeg går på gata blir jeg tårevåt i øynene når jeg ser gravide jenter. Men blir ikke påvirket på samme måte når jeg ser de som triller vogn og har større barn. Jeg er ikke klar nå for å ha et barnehagebarn som du sier, fordi det blir å gå for fort frem. Men det mener jeg har noe å gjøre med på hvilket stadium jeg er på nå. Man vil vel etterhvert bli klar for det som kommer.

Jeg syns heller ikke at alle barn er fantastiske heller, og det er vel lett å bli irritert av barn som ikke er ens egne.

Skrevet

Det der tror jeg er ganske vanlig... jeg vet om godt voksne damer med flere barn som ønsker seg en til, for de har så lyst på baby igjen. Alle vet jo at babyer vokser, men for min egen del har jeg nok med å planlegge graviditet... barnet som kommer ut etterpå er liksom for mye foreløpig, og at det skal bli et skolebarn og en tenåring vet jeg jo, men jeg orker ikke å tenke på det ennå. Men jeg vet jo også at jeg vil modnes for det som kommer etterhvert, og det gjør forhåpentligvis jenta på bussen også... :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...