Anonym bruker Skrevet 10. mars 2008 #1 Skrevet 10. mars 2008 En fyr har fått tak i nummeret mitt på mystisk vis (det står ikke i telefonkatalogen). Jeg kjenner ikke vedkommende men har møtt han såvidt ved en tidligere anledning. Han har kontaktet med opptil flere ganger (daglig omkring 5-10 sms) og ringer ofte med skjult id hvor han ikke sier noe annet enn å bare være der. Denne personen er også ofte tilfeldigvis i butikken når jeg er der, ute når jeg går ute osv. (jeg vet ikke hvordan han holder styr.) Jeg opplever dette svært ubehagelig, og synes det er VELDIG ekkelt. Er grunnen ovenfor gode nok til at han kan få besøksforbud? Har fint sagt ifra at jeg ikke setter pris på kontakt fra han, og helst ser at han slutter. Dette har han ikke tatt til etteretning.
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2008 #2 Skrevet 10. mars 2008 Kanskje du kan kontakte politiet først og fortelle om personen og situasjonen? Og om dem anbefale besøksforbud, så kan du skaffe deg det.
Tally Skrevet 10. mars 2008 #3 Skrevet 10. mars 2008 Du får gifte deg med ham og så nekte ham å være ute med vennene sine. Tipper at du ikke ser mye til ham etter det! Nei, fra spøk til alvor, hvis du har bedt fyren om å ligge unna og han ikke tar "hintet, så er det bare å anmelde. Og fortell ham at du har gjort det - ikke at du kommer til å gjøre det.
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2008 #4 Skrevet 10. mars 2008 Skal jeg ringe dem først, eller bare gå ned på politistasjonen? (må kanskje ha en avtale med dem.?)
Tally Skrevet 10. mars 2008 #5 Skrevet 10. mars 2008 Du må ikke ha en avtale for å andmelde noe, men det kan være greit å komme i åpningstiden (i disse innsparingstider er jo ikke alt bemannet...). Tror det blir det samme om du ringer, men du må nok ned for å skrive under på noen papirer.
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2008 #6 Skrevet 10. mars 2008 Jeg er vel veldig redd han (føler han er den typen som har en tendens til å bli litt vel besatt, også mister han kontroll.) Så er litt redd for å anmelde, men er vel det som må til da han ikke hører og er skremmende påtrengende.
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2008 #8 Skrevet 10. mars 2008 Det visste jeg vel egentlig allerede. Men tenkte det kanskje gjaldt andre regler når det ikke var spesielt "seriøst" eller "alvorlig". Takk for svar.
Syrin84 Skrevet 10. mars 2008 #9 Skrevet 10. mars 2008 dette skjedde søsteren min også.. han kunne sende 40-50 sms per dag, ringte hele tida, og kom på butikken der hun jobba.. han var inn og ut av psykriatriske, og litt småsprø.. hun svarte aldri, og tok aldri tlf, til slutt ga han seg... meen.. det siste vi hørte var at han hadde voldtatt ei anna jente. så jeg tror jeg ville rådført meg med politiet.
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2008 #10 Skrevet 10. mars 2008 Han er ikke så drøy, men ringer hver dag + sender litt vel mange meldinger. Jeg svarer aldri på dem, med unntak av når jeg ba han holde seg unna. Er redd for å anmelde i tilfelle han skal miste kontroll og kanskje voldta meg hvis jeg gjør noe sånt, men er kanskje det beste. Igjen, takk.
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2008 #11 Skrevet 11. mars 2008 Før logg over når og hvor du treffer ham. Få kopi på alle tekstmeldinger (alt som er bevis) (hvis du har telenor, har du også egen hjemmeside på telenor.no og det tror jeg også man har med de andre telefoniselskapene). Jeg har anmeldt ei gal dame som har vært etter meg, hun drev med telefonterror, trakassering på internet og skjulte trusler (i teksten hun sendte rundt til andre om meg som var oppspinn) Politiet tok dette på alvor og siden jeg hadde alt av loggføringer for hennes telefonterrorvirksomhet og bevis på alt skriftlig dritt som hun skrev til meg og andre, endte det med en advarsel om fengselstraff eller en kraftig bot. (De hun sendte dette til var bl.a mine venner på nettstedene hun opererte i, og de som fikk skriv og som jeg ikke kjente synes dette var rart og spurte meg om dette så da sendte de skrivene de hadde fått til meg.) Etter advarselen har terroren gitt seg, men det har satt en støkk i meg og har ført til at jeg som aldri var redd for noe før, (bortsett fra edderkopper da), nå har blitt ganske skvetten
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå