Gå til innhold

Første kontroll, frustrert


Anbefalte innlegg

Skrevet

I dag var jeg på min første kontroll. Har hatt sterke magesmerter og blødninger i ei uke. Alt han sjekket var blodtrykket mitt, lyttet på brystet og hvilken blodtype jeg har.

Jeg har termin 19. september og i følge hans beregning begynner jeg nå på uke 12. (Trodde jeg var i uke 13) Er det noen som kan dette her?

Om hjertet sa han at han hørte "bilyder". Og så sjekket han ikke mer, Det var vist det.

Har fått ordnet UL selv, men jeg synes dette er ganske vanskelig.

 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

syns det var rart han ikke sendte deg på UL da?

Skrevet

Synes du skal bytte lege!

Husk at du kan også gå til kontroll hos ei jordmor!

Ikke finn deg i å bli behandlet så useriøst!!

Skrevet

Dita, -det er ikke riktig at du har krav på jm... i kommuna vår er det jm dekning til omlag 40%.

 

-HI, skift lege! Kan ikke si at første kontroll var spes. imponerende men min lege heller, men å si at du har bi-lyd på hjerte UTEN å si noe mer synes jeg ikke er akseptabelt.

Skrevet

Jeg var på første svangerskapskontroll hos lege i uke 10. Der målte de blodtrykk, tok GU osv..i uke 14 hadde jeg time hos jordmor.. Da trodde jeg at hun skulle lytte på hjertet til babyen, men hun sa at det var oftest for tidlig i uke 14, så da ville hun ikke høre etter, for hvis hun da ikke hørte noe så kunne man jo bli bekymret, uten grunn, siden man ikke kan høre det tydelig så tidlig i svangerskapet. Jeg syntes det var en ærlig forklaring, for da slipper man å bekumre seg. Jeg har ennå ikke fått høre noe hjertelyd.for har ikka hatt time siden da. Er nå i uke 19 og skal på UL i morgen. får da forhåpentligvis høre hjertelyden for første gang.

Skrevet

Syns det var rart at han kunne høre bilyd. Da jeg var hos jordmor i uke 11 brukte hun ti minutter på å finne hjertelyden, og da hun endelig fant den, ble den borte igjen etter noen sekunder. Som andre har skrevet over er det ikke vanlig å høre hjertelyden så tidlig.

 

Når det er sagt; har faktisk ganske dårlig erfaring med lege selv. Venter mitt 3.barn å og føler jeg får skikkelig dårlig oppfølging. Ikke bare at det er få kontroller, men rett og slett manglende svar på ting jeg spør om, mye rot med prøver osv. Har kommet så langt nå at jeg ikke gidder å bytte lege (+ at alt virker greit så jeg har ingen grunn til å stresse med det nå), men mener likevel at det er kjempeviktig å få god oppfølging og slippe å komme hjem fra legebesøk med mer usikkerhet enn man hadde da man kom!

Skrevet

Var det ikke DIN hjertelyd han hørte på da?

Skrevet

Takk for mange svar. Tror jeg bytter lege. Bilydene på hjertet var mitt hjerte. Kan ikke si jeg er helt avslappet nå. Jeg vil jo gjerne ha noen svar. Synes denne hjemmesiden er utrolig bra, føler jeg får svar på det meste her.

Skrevet

Oops, det var din hjertelyd! Svarte visst litt kjapt og greit isted. Hvorfor lyttet han til ditt hjerte? Tror ikke noen har sjekket mitt siden jeg var barn....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...