Gå til innhold

Nå har jeg et stort problem her... Ang Nutramigen :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har vært hos HS i dag og mini (snart 4 mndr) har ikke gått opp noe i vekt de siste gangene vi har vært der. Har faktisk gått ned over 200 gram og ligger nå under normalen (5000 gram og 61,5 cm lang)... Har prøvd i ti dager med amming annenhver time men han har fortsatt ikke gått opp i vekt så nå må vi gi mme tilskudd to måltider om dagen. Saken er at han ikke tåler melkeproteiner så vi får Nutramigen på blå resept på apoteket.

Det vil han IKKE ha (han spiser mm fra flaske, så det må være smaken han ikke liker). Har nå holdt på i 1 time med en sulten unge som hyler men som nekter å spise mme. What to do??? Han har fått i seg ca 15 ml... HS sa 120 - 150 ml per måltid. Frustrerende!:(

Har prøvd å blande med mm, 80% mm og 20% mme. Fortsatt nekter han.

Noen som har hatt det samme problemet? Tips? Råd?

kjenner jeg blir frustrert nå... Er helt på gråten :(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan det være selve flasken han ikke liker? Nutramigen er jo ikke søt slik som MM, men har du prøvd å ta i litt maltekstrakt for slik å søte den litt?

4 mnd sier du, da kan du jo gi små biter av brødskive med leverpostei på. Vår fikk det da han rundeet 4 mnd, han elsket det.

Kan jo hende at gutten din er SÅ sulten at han ikke klarer å ta til seg næring nå. Så prøv å fyll opp med litt brød eller du kan mose litt gulrot og kokt potet og gi ham det.

Rart HS ikke har tipset deg om dette!

Skrevet

Prosobee er billigere og smaker mye bedre. Jenta mi fikk det istedet når hun fikk allergi for ett år siden. Nektet å drikke Nutramigen... Den smaker jo helt forferdelig så jeg skjjønner de godt! :) Lykke til!

Skrevet

Ha sukker i til og begynne med, og trapp ned sakte med mindre og mindre sukker i. Det måtte jeg gjøre med min gutt som får nutramigen. Jeg tror faktisk jeg måtte opp i nesten 2 ts pr flaske (180 ml) til og begynne med for at han skulle ta flaska. For det smaker ikke godt! Men nå spiser han den uten problemer.

Skrevet

Skjønner frustrasjonen din! Hadde det på akkurat samme måte.

Jeg gav 1 ts med Fruktose per 150 ml mme i en ukes tid. så trappet jeg litt ned hver dag, til slutt så drakk han det helt uten. Fruktose er mye bedre å bruke enn sukker. Fikk dette godkjent fra barnelegen vår=)

Skrevet

jeg måtte også bruke sukker i den. tok fire dager så drakk han det rent, og enda han drikker vanlig melk til vanlig nå(soyaprotein allergi) så drikke rhan nutramigen enda...

mener det står i pakningsvedlegget at man kan prøve med sukker og gå gradvis ned....prøv deg frem, er ikke sikkert han trenger det mange dagene...

Skrevet

Tusen takk for alle svar!:) Fikk ikke i ham mer, så jeg kapitulerte og ga ham pupp i stedet.. Så nå sover han endelig :)

Han tar jo morsmeøk fra flaske, så det må være den fæle smaken. Prøvde å ha i tre-fire skjeer med sukkervann og da smakte det rimelig søtt, men han nekta fortsatt.

Hvor får man forresten kjøpt fruktose? HS tipsa meg om maltekstrakt, men når han ikke ville ha med sukker i tviler jeg på at han vil ha det med maltekstrakt i.

Og den andre mme'en, får man den også på resept?

Skrevet

Malt er søtt og godt, og hjelper uansett på avføring og magetrøbbel, så vel verdt et forsøk. Nå hadde aldri vi de problemene som dere sliter med, men malt ble brukt til både grøt og vann for å få fortgang i systemet. Både fruktose og maltekstrakt har de på vanlige butikker, sammen med enten helsekost eller bakevarer. Malten smaker foresten litt mer enn bare sukker, og mange unger er mer glad i den smaken enn i det rene søte.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...