Gå til innhold

Ååååå, hodet eksploderer snart!


Lurvetuss

Anbefalte innlegg

Nå har jeg klart å dra på meg tidenes forkjølelse og det endte som vanlig med bihulebetennelse =( Vanligvis kommer jeg gjennom sånne dager takket være store mengder nesespray, men det har jeg hørt at jeg visstnok ikke skal bruke når jeg er gravid! Men akkurat nå verker hele fjeset og panna og det føles som om hele hodet skal eksplodere... Noen som har noe tips til hvordan få dette overstått litt raskere - uten vanlig nesespray?

Syns liksom ikke saltvannsspray hjelper noe særlig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Man får kjøpt noe som heter nesehorn på apoteket. Det skal fylles med saltvann (som man enten kan kjøpe på apoteket, eller kan lage selv), og så skal man sette tuten inn i det ene neseboret, holde hodet på siden og litt fremover, og så skylle gjennom med saltvannet. (er med grundig forklaring hvordan man skal gjøre det). Slik får du skyldt skikkelig gjennom hele nesegangen, og også åpna opp bihulene, slik at du får drenert ut det som har satt seg der. Gjentas med det andre neseboret. Funker iallfall for meg. Saltvannet og gørra (gud så delikat dette hørtes ut!;-)...) kommer ut av det andre nesboret, så man må holde seg over en vask eller doen eller noe.

Vet det høres litt ekkelt ut, men det funker!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må innrømme at jeg har tydd til otrivin et par kvelder hvor jeg led av skikkelig pusteproblemer når jeg skulle sove.. Har hørt litt forskjellig om man bør bruke det eller ikke, så jeg tenkte mer å leve etter mottoet "alt med måte"...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tipsene! Skal prøve nesehornet først! Hørtes skikkelig delikat ut ja ; ) men så lenge det hjelper... Hvis ikke, så tror jeg at jeg må ty til litt otrivin jeg også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff da...

det finnes gode nesesprayer på helsekosten som kan brukers.

Eller du kan lage deg et dampbad med eteriske oljer, feks sitron eller eukalyptus. Varmt vann i en bolle et par dråper i vannet og en håndkle over hodet i ca 5 minutter.

Dersom du er kronisk plaget med bihule og /eller mye slim kan det være at du reagerer på melk!

Klem fra meg og god bedring:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...