Gå til innhold

Forbanna naboen!!!! litt langt....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi bor i 1. etasje i et lytt hus. Altså det er ekstremt lytt ovenfra og ned, ikke fullt så mye andre vei. De oppe har fått beskjed flere ganger at vi hører absolutt ALT fra sengeknirking, prating, tlf som vibrerer etc, og har bedt de om å vise litt hensyn. Men hva skjer? Jo, lillegutt på 8 får lov å løpe inne, trampe inne, hoppe inne, sprette ball inne og sparke ball i garasjeporten som blir ødelagt for ikke snakke om at det høres helt forjævlig ut i leiligheten vår som ligger vegg i vegg med garasjen, mor i huset tramper inne med sko på og da særlig over soverommet vårt kl 6/7 om morgenen, drar møbler langsetter gulvet etc... Jeg har sittet i sofaen min med ørepropper i et forsøk på å overdøve bråket oppefra, men det funket dårlig.

Våknet i dag til musikk fra 2.etasje. Greit nok det, men hadde jo lyst til å sove litt lenger egentlig. Sto opp, satte på min musikk og satt volumet opp slik at det overdøvde bråket oppefra, for jeg følte at for EN GANGS SKYLD skulle JEG få lov til å høre på litt musikk uten å måtte ha bråket deres i bakgrunn hele tiden. Tror du faen ikke mora i huset kom ned å skjelte meg ut etter noter fordi jeg spilte musikk?? Fikk beskjed om at vi kunne bare drite i å klage på dem, for vi var jo ikke det grann bedre! Og det var ikke spesielt volumet hun klaget på, men musikksmaken. Hun hadde nesten ikke tålmodighet igjen, fikk jeg beskjed om. Jasså? VI har null tålmodighet igjen, sa jeg, og prøvde å forklare henne at taket vårt knaser og dørene rister bare de går over gulvet, så når de da tramper og spretter ball oppe, så høres det helt jævlig ut! Men vi måtte jo forstå at det bodde en 8 åring der oppe! Greit nok det, men kan han virkelig ikke løpe og sprette ball og trampe ute? En ting hvis det hadde skjedd en gang i blandt, men dette holder på flere timer om dagen HVER ENESTE DAG!!! Vi klager sjelden, og de gangene vi har bedt om å få slippe ballspretting og hopping inne får vi beskjed om at det er ikke deres feil at det er lytt her, og vi må regne med bråk når det bor barn her!

Så det jeg lurer på er....er det for mye forlangt at guttungen kan sprette ball og trampe ute?? Eller i allefall redusere det litt? Innrømmer at jeg kanskje ble altfor provosert i dag og hadde kanskje ikke trengt å ha en fullstendig "gi-faen" holdning, men jeg flyr snart på veggen her over manglende respekt og hensyn fra de oppe.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Æææææh, så flytt da! Det er jo tydelig at disse menneskene ikke eier normal folkeskikk. Ellers må dere ta igjen. Spill høy musikk, og gi dem samme tilbakemelding. Det er jo ikke noe vits for dem å klage, de er jo like ille selv. Også kan du jo spørre om det er dem eller 8 åringen som setter grensene. For meg virker det som om det er 8 åringen.

Skrevet

Hehee, er det vi har fått intrykket av og! Han er visst sjefen i huset. Vi har snakket med huseiern, og skal ha møte iløpet av uka, så kanskje vi får orden på det. Har lite lyst til å flytte da det er familien til sambo som eier huset, og vi bor sinnsykt billig her. I dag er første gang jeg har tatt igjen, og ble da skjelt ut etter noter, så det er ikke fristende å gjøre det igjen. Er egentlig ganske konfliktsky..

HI

Skrevet

Huff... skjønner så utrolig godt hvordan du har det. Har en unge over som bæljer støtt og stadig og snart kommer det en til. Tramping både med og uten sko (deilig med stiletthæler) , høy musikk, film med eksplosjoner, sengeknirk med andre hyl osv.

Har innsett at enkelte rett og slett bare driter i å ta hensyn til andre og hvis du en gang iblandt klager når det er på det verste, får du en skyllebøtte tilbake.

Er så utrolig irriterende å måtte overdøve andres støy, for etter en lang dag, setter jeg pris på ha en rolig kveld, og orker ikke å ha volumet på full guffe.

Nei, enebolig på landet er virkelig fristende!

Skrevet

Ja, er det ikke morro? Gleder meg til vi får råd til å kjøpe.... Etter at huseiern ringte de i stad, så er det blitt usedvanlig rolig der oppe...den vanlige trampingen over gulvet så taket vårt knirket er blitt erstattet med vanlige skritt som knapt høres...Jeg trodde ærligtalt at den "trampegåingen" deres var et resultat av at det ikke er lydisolering, men nå begynner jeg å tro de har holdt på sånn på pur faen. For plutselig kan de gå over gulvet som normale mennesker istedet for en flokk med elefanter! Og "sjefen" i huset har ikke sprettet ball eller hoppet inne heller....

Uff, nei nå håper jeg vi får en løsning på det. Det værste er at hadde huset vært soneinndelt, altså a og b leiligheter, hadde vi kunnet klaget skriftlig og huseiern hatt en mulighet til å hive de ut hvis de ikke viste mer hensyn. Men sånn som det er nå, kan hun ikke gjøre noe annet enn å megle, eller si de opp for å flytte inn selv. Kjenner jeg blir irritert over situasjonen, for nå har vi vært utrolig tålmodig, og bare fått dritt tilbake når vi en gang i ny og ne har bedt om å få litt fred og ro et par timer for så å bli skjelt ut for å spille musikk på en mandags formiddag....

Skrevet

Plutselig veldig glad i det vindskeive, gulvkalde huset vi leier-med naboer som er nysgjerrige ssom fy..men vi slipper iallfall å bo i samme bygget som dem..lykke til, håper det ordner seg, de naboene dine høres jo ut som utsendinger fra helvete.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...