villemo* Skrevet 10. mars 2008 #1 Skrevet 10. mars 2008 (Dette er nesten det samme innlegget som et annet sted her, men kanskje fler kan komme med innspill når dere ser en annen overskrift?) Nå har jeg vært på ul, og det var ikke noen oppløftende time. Han så ingenting bortsett fra en tom plommesekk som var så stor som i 5.uke. Jeg så det med en gang... Det eneste positive var at det var et eller annet på den ene eggstokken som visstnok var der for å holde svangerskapet oppe, men jeg skulle ikke ha for høye forhåpninger. Han sa det kan være 3 alternativer: 1: Det har gått galt tidlig,- altså MA igjen 2: Svangerskapet kan sitte et annet sted (dette skjønner jeg ikke siden han så plommesekken i livmora...)??? XU?? 3: Det kan hende jeg er mye kortere på vei enn vi tror. Han sa at hvis det er så tidlig som 5.uke kan man se et tomrom ene dagen, for så å se bankende hjerte nesten 2-3 dager etterpå... Så nå har jeg vært på sykehuset og tatt blodprøver for å se HCG-verdiene. Er de ekstremt lave, eller ekstremt høye er det noe galt. Om ikke skal jeg ta en ny prøve å se om 2 dager. Hvis alt er normalt da skal verdiene har økt med omtrent det dobbelte. Han skulle ringe meg i ettermiddag hvis prøvene ikke var fine, hvis ikke ringer han onsdag og forteller hva vi gjør videre. Hva skjer? Jeg skjønner ikke dette jeg. Jeg har jo to friske barn fra før, og ikke har jeg hatt MA før de. Legene sa på sykehuset ved forrige utskrapning at med mine forutsetninger (som har barn) så er det bare 5% sjans for å få MA igjen... Men det skulle ikke forundre meg om det har skjedd igjen... Huff Jeg føler meg helt tom i hodet, og vet ikke hvordan jeg skal forholde meg til dette. Føler jeg kommer til å holde pusten fram til onsdag... Er det noen som har opplevd noe av det samme?
villemo* Skrevet 10. mars 2008 Forfatter #2 Skrevet 10. mars 2008 og dersom det er MA,- tror dere det blir utskrapning igjen da?? Han har ikke ringt enda (kl. 15.40), så jeg håper jeg ikke hører noe i dag....
lille2 Skrevet 10. mars 2008 #3 Skrevet 10. mars 2008 Jeg er i nettop sammme situasjon nå. Var 11 uker i går. Var på ul på fredag og da så de kun en tom fostersekk som tilsvarte uke 5. Jeg har tatt blodprøvet både fredag og i dag for å se på Hcg, og skal tilbake på UL om ca en uke for å se om noe kan ha utviklet seg der, men mest sannsynlig er det en MA, så jeg må være forberedt på utskrapning når jeg kommer tilbake på neste UL. Dette er bare så utrolig vondt. Har ikke hatt noen tegn på MA, så det kom som et sjokk. Men tenk hvis jeg er mye tidligere i svangerskapet enn jeg trodde og det vil utvikle seg noe der. Derfor lurer jeg fælt på hva som er normale Hcg verdier og hvordan de skal stige hvis det er normalt svangerskap?
AO3 Skrevet 10. mars 2008 #4 Skrevet 10. mars 2008 Huff, håper det ordner seg for dere begge. Hvis du googler HCG og pregnancy, evt også level, får du opp mange treff - amerikanske sider med veldig greie oversikter. Både over nivåer og hvor rask stigningen bør være i ulike deler av svangerskapet.
villemo* Skrevet 10. mars 2008 Forfatter #5 Skrevet 10. mars 2008 Ja det er en tøff påkjenning. Etter mine beregninger skulle jeg vært 6+5 i dag, så jeg er ikke så langt som deg da, men jeg tror det er like ille uansett. Det med hcg-verdiene lurer jeg på også.... Håper det går bra med deg. Vi får trøste oss med at kroppen aldri får mer enn den tåler. Selv om det ikke er så mye å si egentlig. Føler meg helt utenfor meg selv jeg. Sitter her og venter på telefon, og får ikke gjort stort annet. Har ikke hørt noe mer, og klokken er 16.27.... Vet ikke hvor lenge han har pasienter...
Hepsi Skrevet 10. mars 2008 #6 Skrevet 10. mars 2008 Huff, har stor forståelse! Var på ul på fredag, da var jeg 5+0. De kunne ikke se noe særlig, så jeg måtte også ta blodprøve for å se på hcg-verdiene. Fikk telefon fra legen på ettermiddagen om at verdiene var fine, men det var en grusom ventedag!!!!! Var helt sikkert på at dette gikk galt..... Men stakkars deg som må vente flere dager på svar. Jeg skal på ny ul i morgen og er veldig spent selv om hcg-verdiene var bra på fredag. Lykke til! Ang. hcg-verdiene hadde de steget fra 600++ til over 1000 fra onsdag til fredag. Det var visstnok bra! Har ikke noe mer å bidra med utover det...
Tirilmor82 Skrevet 10. mars 2008 #7 Skrevet 10. mars 2008 Jeg har opplevd det samme i dag..! Var 10+4 idag, men UL viste ikke noe liv. Han mente først at det kunne vært for tidlig å se noe, men nå jeg sa hvor langt jeg hadde kommet (selv om han hadde fått beskjed om det), sa han at da var det nok en spontanabort. Men jeg skjønner det ikke, da jeg ikke har merket noe til det, bortsett fra å blødd litt de siste dagene... Men dersom jeg hadde abortert, ville jeg jo merket det om fosteret hadde kommet ut, eller ihvertfall hatt mye kraftigere blødning..?! Målte hcg-verdier jeg også, og skal tilbake på torsdag for å måle på nytt. Men legen jeg hadde, var helt på trynet (les innlegget mitt "Blødninger, vært hos legen.. UL neste" fra idag), så jeg fikk igrunn ikke noe forklaring på noe... Vi var som to levende spm.tegn når vi gikk ut igjen, og fikk ikke svar på det vi hadde spurt om. Veldig i tvil om hva som skjer... Når må man evt. ha utskrapning? Er det hvis hcg-nivået ikke synker..? Håper det går bra med dere! Og uansett får vi jo heldigvis nye sjanser..! Selv om det kanskje ikke er den beste trøsten akkurat nå...
amalie 10.08.07 og thea 12.10. Skrevet 10. mars 2008 #8 Skrevet 10. mars 2008 Hei! Jeg var til privat ul sist svangerskap, da det gikk gale svangerskapet før. Så meg å samboeren ville ha en liten julepresang julen 2007 til oss selv. Da fikk jeg bedskjed det beste var å komme i uke 8 eller barnest uke 6. Da de lettest kunne se at alt var ok. Kom du tidligere kom det helt ann på hvordan den lille lå inni der, om man så noe i det hele tatt. HCG er et hormon som kroppen produserer i forbindelse med graviditet. Det er det som gjør at vi kan bruke hjemmetestene. Tar du testen tidlig, kan streken være svak, men tar du den en uke seinere vil du oppleve at den kommer med en gang og er kjempesterk. I begynnelsen av graviditeten er det en voldsom produksjon av dette hormonet, det er derfor de skal ta 2 blodprøver, for å se at den stiger tilfredstillende, det vil si nesten dobler seg på to dager. Da utvikler svangerskapet seg normalt. Håper alt går bra på ul. Lykke til videre i svangerskapet
villemo* Skrevet 11. mars 2008 Forfatter #9 Skrevet 11. mars 2008 Tusen takk for mange koselige meldinger. Jeg hørte ingenting i går. Så det betyr vel at det ikke var noe spesielt med prøvene jeg tok i går. Hvis ikke han ringer i dag fordi han ikke fikk svaret i går da... Huff jeg blir litt naiv... I dag våknet jeg og var kvalm. Det er så bittert å tenke på at jeg kanskje er det for ingen nytte. Eller kanskje er det det? huff det blir greit å få snakket med legen i morgen, så blir det avklart.... Forferdelig å vente sånn. Jeg er iallefall heldig som har en mann som støtter meg 100%. I dag hadde han kjøpt en påskelilje til meg da han hadde kjørt ungene:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå