Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tok en blodprøve forige mandag, og en til på onsdag, for å sjekke hcg innholdet i blodet.

Fikk beskjed om at den som ble tatt mandag var ganske lav, 182, og den på onsdag var på 466, så den har i hvertfall steget.Gynekologen sa at sansynligvis var alt normalt, men jeg skal ta en ny blodprøve i morgen for å se om verdiene har steget.Har de ikke det kan det hende embryoet sitter i egglederen.

Hadde en XU for mange år siden, men hatt to normale graviditeter etter det.

Noen som har erfaringer ang hcg verdier?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg driver med dette selv nå. Har vært og tatt en blodprøve i dag, og skal ta en til til onsdag.

Hva er XU?

Skrevet

Graviditet utenfor livmoren, mulig jeg skrev det feil.

Skrevet

Hei Lova, hvor langt er du på vei?? Jeg har tatt tre blodprøver og hcg-verdien har steget som følger:

29.februar (4+0) =85

5.mars (4+5)= 600++ (husker ikke nøyaktig)

7.mars (5+0)= 1000++ (husker ikke nøyaktig)

Fikk beskjed om at dette var fine verdier:-)

Vet ikke om det hjelper men....

Lykke til!

Skrevet

Hei, og takk for det:)

jeg er 6+0 i morgen.

Så for meg blir det som følger:

3 mars (4+6)=186

5 mars (5+1)=466 (el litt mer,

men 400-og-noe....)

Poenget er vel at verdiene fordobles, noe de har gjort, men hun mente at det muligens kunne være litt lavt, men sansynligvis er alt greit...

Prøver å klamre meg fast i "sansynligvis", men sliter veldig, merker jeg.

Heldigvis har jeg verdens flotteste kjæreste midt oppi alle bekymringene...

Da blir det ihvertfall ny blodprøve i morgen.

Skrevet

Krysser fingre og tær, lykke lykke til! Hold oss oppdatert da!

Skrevet

En hcg-verdi sier ikke nødvendigvis så mye i seg selv, da det varierer veldig fra person til person. Det er ingen 100% fasit på hva verdien skal ligge på på bestemte dager. Dessuten er det ikke uvanlig at man er et par dager kortere på veg enn man trur, eller egget kan ha festa seg litt seinere enn antatt.

Det som kan si noe klart er når man har tatt flere prøver med 1-2 dagers mellomrom. Tidlig i svangerskapet skal hcg fordobles annenhver dag.

Det kan godt hende at 182 er normalt nivå for deg på den dagen du målte. Om 2 dager bør det være på hvertfall 400.

Lykke til!!

Skrevet

Hei

Jeg er førstegangs gravid og 6+1 på vei men har ikke tatt noen slike prøver som dette. Var hos legen i dag, og avtalte ny time i uke 10, er dette noen prøver jeg burde ha tatt? Blir litt nervøs her for at noe er galt uten at jeg får det med meg.

Skrevet

Takk for det:).

Har lest meg tullete på nettet her i kveld og er helt utslitt av all grublingen:/

Man mistenker stort sett en XU hvis hcg verdiene ikke fordobles iløpet av 48 timer.det gjorde de jo med meg.

(Fra 186 til 466 på 48 timer).

Har ihvertfall alle mulige graviditetstegn ellers.

Skal komme tilbake med oppdatering.

Nattinatt;)

Skrevet

Ikke tenk på det Irose, det er bare vi som har vært gjennom litt trøbbel tidligere som blir fulgt opp tidlig. Evt. ved blødninger og andre bekymringer. Fortsett og lev et normalt og bekymringsløst svangerskap du. Kan bli litt tullete av å lese alt her inne. Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...