Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hadde MA i uke 10 okt 07, hadde lite symptomer da. Er gravid igjen nå i uke 5 og er superlykkelig!!!!!!!!!! Men: jeg har kun to små symptomer, nemlig ømme bryster og at jeg fryser noe veldig. Synes jeg finner lite om kvinner med få symp, og blir litt engstelig siden det gikk som det gikk neste gang. Så tom en artikkel der jordmoren herfra skrev at forskere nå mente det var mindre sjanse for abort hvis man var kvalm!? blir sint av sånt, vi er forskjellige og det jeg husker best fra BiM forrige gang var all skremselspropagandaen på debattene. Blir litt frustrert og heier på alle positive gravide kvinner som tar ting som det kommer og støtter hverandre! Noen som har noe lurt å si?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg kunne godt vært foruten symptomer...ikke no gøy å ligge strekk ut på sofaen hver eneste dag, og bli kvalm av all mat du egentlig elsker( som f.eks. kjøttdeigretter gratinert med ost....) man skjønner ikke mer at man er gravid av den grunn...det gjør hvertfall ikke jeg..

kos deg heller med at du er grqavid og i fin form:)

om du ønsker symptomer, så finnes d jo"håp" for deg da...jeg fikk ømme pupper i uke 6, og begynte å bli kvalm i uke 7. forrige uke( min uke 9) begynte halsbrann litt forsiktig...kommer an på hva jeg spiser, lyst brød/hvete(polarbrød, hveteboller) gir utslag...

er nå i uke 11 i morgen..og håper symptomene gir sg

Skrevet

Jeg kan bare skrive under på Babygullz sitt innlegg! Jeg er dritt lei all mat - jeg klarer å spise en "ny" rett i en dag eller to max - men så forbinder jeg den OGSÅ med å være kvalm, og så kan jeg ikke spise den, heller. Over til noe annet. Og sånn går no dagan... Jeg er ganske misunnelig på deg, kjenner jeg. Er ikke så kjempegøy å gå og legge seg klokka åtte hver kveld, heller. ;)

Jeg hørte også en venninne si at hennes gyn hadde sagt det med mindre sjanse for abort hvis man var kvalm, men vet du hva? Jeg har en mistanke om at de sier det mest for å trøste kvalme jenter. Inntil noen presenterer en forskningsrapport hvor det faktisk er bevist, tror jeg ikke på det. Jeg kjenner mange som har vært lite eller ikke noe kvalme, og det har gått bra med dem! Og omvendt, jeg kjenner folk som har vært superkvalme som det ikke har gått bra med.

Du er dessuten bare i uke 5 - du har GOD tid på deg til å bli grisedårlig, hvis det er noen trøst. ;) Pris deg lykkelig over at du er i god form, og lykke til videre i svangerskapet. Skremselspropaganda fører ikke direkte til god nattesøvn, og det er uansett ikke noe du kan gjøre. Dette går nok fint. :)

Skrevet

Lite symptomer her også gitt, bortsett fra litt større pupper + mage.. Ikke kvalm i det hele tatt, og jeg er i 8.uka nå! Tror nok ikke vi bør bekymre oss så mye over manglende symptomer, det hjelper ingenting med masse negative tanker i hodet, det blir man bare sliten av! Vi bør heller prise oss lykkelig over at vi slipper den forferdelige kvalmen, og glede oss over graviditeten! De aller aller fleste graviditeter går jo tross alt veldig bra, og ender med en frisk liten bebis etter ni mnd=)

Skrevet

Hei ,ville bare si at jeg knapt hadde noe symptomer med de to første og det satt jeg bare pris på....denne gangen er det noe helt annet, har ALT, men er mye mer bekymret, dessverre...

Skrevet

hei hei, står akkurat på samme sted som deg, er i uke 5 jeg også.

men har ikke noe symtomer, bare ømme bryster og veldig kalde bein,

jeg er helt stresset nå for er så redd for noe skal gå galt.så vi fårsatse begge to på at det er helt normalt dette.

Skrevet

Har ikke mye symptomer jeg heller....litt ømme pupper bare... jeg har da lest at det er mest vanlig og ikke ha en masse symptomer, det er ofte det folk snakket om ang gravidite...hva de hadde dilla på, hvor de hadde vondt og ellers alt man ikke føler ellers.

Skrevet

har fått mange lure svar jo!! tusen takk alle sammen, tror det er viktig å tenke positivt. ps:jeg skrev visst gikk som det gikk neste gang? skulle være forrige gang selvfølgelig og det har dere alle vært elskverdige nok til å la være å kommentere ;)

Skrevet

Er i uke 5+2 og har sure oppstøt, er kvalm, har ømme bryst og er konstant trøtt, nesten så d svir på øynene hele tiden og det hjelper ikke å såve noe mer, er like trøtt uansett!!! Men er lykkeli uansett hvor ille det blir;-) Tror du ikke skal bekymre deg, det kommer nok tidsnok;-)

Skrevet

er i uke 8,ingen symptomer bortsett fra kalde bein,trøtt og litt ømme bryster. hadde lite symptomer når jeg fikk tvillingene også.De er friske og raske idag. lykke til #

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...