Gå til innhold

SFO???

Anbefalte innlegg

Skrevet

ER DET LURT FOR SOSIALISERINGESN SKYLD????

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kommer an på det. Går de fleste av klassekameratene på SFO, så kan det sikkert være litt OK for barnet ditt å få være litt på SFO. Mellomste vår har vi halv plass til på SFO. Ikke fordi vi trenger det, siden jeg er hjemme i permisjon. Men fordi han vil det selv, fordi det er flere av klassekameratene som er på SFO. Dessuten er det heller ingen å leke med her hjemme, siden de nærmeste kameratene som sagt er i SFO ennå.

Skrevet

Det kommer vel både ann på barnet og på hvordan SFO er, vil jeg tro.

Sønnen min gikk på SFO i 5 måneder - jeg så ikke det store poenget i det ettersom SFO han gikk på kun er en oppbevaringsplass. Så nå leker han og kompisene heller sammen etter skoletid - virker som mye bedre sosialisering det.

Kan du ikke prøve med SFO, da - og se om det svarer til forventningene?

Skrevet

Da eldste min begynte på skolen i høst valgte jeg å søke plass der for å være sikker på at han ikke skulle havne utenfor miljøet i klassen. Miljøet dannes ikke bare på skolen, men også på fritiden, og når de er så små og de fleste foreldre jobber er fritiden til barna på SFO. Jeg så på det som viktig at han ble kjent med guttene i klassen på flere arenaer, særlig siden han er litt sjenert.

Nå etter jul gikk vi ned til halv plass og kommer til å fortsette å ha det. Han har fått flere kamerater i klassen, også noen som ikke går på SFO. Jeg er veldig glad for SFO, der leker han med de andre guttene, spiller fotball, er i gymsalen osv. De har det kjempegøy og vil som regel ikke hjem.. De dagene han kommer rett hjem fra skolen vil han gjerne hjem til den gutten i nabolaget som er alene hjemme etter skolen, og der spiller de tv-spill.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...