malise Skrevet 10. mars 2008 #1 Skrevet 10. mars 2008 Jeg er førstegangs gravid og har søkt meg til A-hus. For meg virker det som om noen mener det er det samme hvor de føder, bare ikke A-hus. Hvorfor? Er det noen som har erfaringer å komme med, positive eller negative? Jeg går ut fra at alle sykehusene gjør så godt de kan og at opplevelsen man har av det enkelte sykehus kommer mer an på hvordan selve fødselen forløper og hvilke folk som er på vakt akkurat da.
Skrekkblanda fryd *mamma* Skrevet 10. mars 2008 #2 Skrevet 10. mars 2008 Kjenner mange som har født på Ahus, og de fleste er enige om at føden og personalet der er helt topp. Problemet (dette blir fra mine bekjentes ståsted, er ikke en fasit!) har vært barsel. Fire nybakte mødre på samme rom, lite ro. Løsningen har for dem vært å reise hjem fra 5 timer til et døgn etter fødsel. Det går jo greit, men er litt dumt om man er førstegangs og trenger litt hjelp til amming og stell av baby. Dette med 4 kvinner på samme rom ble vanskelig da det er mange ulike kulturer her, noen kulturer har ikke bare en pårørende men hele slekten. Håper ikke jeg får pepper for denne kommentaren, det er som sagt ikke mine erfaringer men mine venners. Tror det er fint å føde der altså, hvis du ser litt på "Sykehuset" på TV3 kl 20 så møter du en hyggelig jordmor. Og etter 1.okt er det flunkende nytt sykehus!
Gjest Skrevet 10. mars 2008 #3 Skrevet 10. mars 2008 ikke tenk på det. alle har noe de vil si om alt. Legen min anbefalte meg a-hus pga at han visste det er bra der. han har fått alle sine 3 barn der, og var storfornøyd. Men har nok villet valgt det sykehuset alikavel, siden jeg bor nærmest det. Jeg fikk mitt første barn på ullevål. kan si både positive og negative ting om det sykehuset, men ingenting som står på liv og død. gled deg til fødselen du;)
Gjest Skrevet 10. mars 2008 #4 Skrevet 10. mars 2008 helt nytt sykehus hjelper jo ikke denne gangen da;)
Skrekkblanda fryd *mamma* Skrevet 10. mars 2008 #5 Skrevet 10. mars 2008 Nei, tviler på at jeg klarer å knipe igjen en måned jeg heller. Hehe
Mamma til 3 gutter-<-@ Skrevet 10. mars 2008 #6 Skrevet 10. mars 2008 Det blir vel ikke 4 kvinner per rom når det nye sykehuset blir ferdig? Har født på Akersykehus og Ullevål, Ullevål ga meg ikke epidural og det ble dramatisk mot slutten da gutten satt fast med skulderlås, skjønner ikke hvorfor de ikke kunne gi meg epidural jeg ba om det flere ganger og det var enda ikke forseint å få det, par av mine veninner fikk heller ikke epidural der. Håper på å føde i vann neste gang om det ikke blir like stor baby igjen da. Badekarene var opptatt begge gangene. Hvis de har 4 kvinner per rom så hadde jeg valgt annet sted.
Kaosmamma' n Skrevet 10. mars 2008 #7 Skrevet 10. mars 2008 Føden er toppers!!! (Men, de har ikke lystgass). Barsel er pyton!
Mmiljemors¤prinsesse¤+baby Skrevet 10. mars 2008 #8 Skrevet 10. mars 2008 jeg fikk også noe respons på at det var så gammelt der. felles do ute i gangene og fler på samme rom... så jeg har blitt rådet fredrikstad... men er så usikker selv..
Gjest Skrevet 10. mars 2008 #9 Skrevet 10. mars 2008 når jeg lå på ullevål på barsel en natt ( før pasienthotellet) lå jeg sammen med ei, å hadde do uti gangen. tror ikke det er sååå store forskjeller som alle skal ha det til. Men jeg vet at man kan være "uheldig" å komme sammens med mange andre. Men det er besøkstid som alle må forholde seg til, ellers er det bare å si i fra
♡ snart 3barnsmamma Skrevet 10. mars 2008 #10 Skrevet 10. mars 2008 Er godt fornøyd med Ahus jeg også. Har ikke noe dårlig å si om det. Fødte nr 2 der, og skal føde nr 3 der i sommer. Fødte første på Levanger, og der var det også 4mannsrom på barsel, så jeg trodde egentlig at det var ganske vanlig hvis man har komplikasjonsfri fødsel. Men for meg så gjorde ikke det noe, er tross alt ikke så mange dager man er der uansett, og jeg hadde gardiner rundt senga mi hele tiden, slik at det føltes litt som at jeg var alene (hadde mer enn nok med meg selv og babyen den tiden jeg var der, og tenkte ikke i det hele tatt over hva de andre på rommet gjorde
Gjest Skrevet 10. mars 2008 #11 Skrevet 10. mars 2008 http://www.ahus.no/modules/module_123/proxy.asp?D=2&C=835&I=14122
To trollunger + en spire Skrevet 10. mars 2008 #12 Skrevet 10. mars 2008 Hadde ikke hatt noe imot å føde på A-hus dersom de hadde hatt pasienthotell.
Gjest Skrevet 10. mars 2008 #13 Skrevet 10. mars 2008 jeg må si at pasienthotell var luksus, særlig for førstegangsfødende. Har ikke noe i mot å ligge en natt eller to sammens med andre. skal uannsett hjem til mitt så snart det er mulighet for det. Blir fødselen å gå helt greit, drar vi hjem med en gang;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå