Gå til innhold

Hoppende gæærn på NAV-damen....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal ikke mer til en litt uvilje fra NAV-damen før jeg blir provosert! Ringte nettopp mitt lokale NAV-kontor og ville bare stille noen veldig enkle spørsmål om svangerkapspermisjon, men fikk et heller ublidt menneske på øret i den andre enden. Jeg som var høflig og alt. At ikke hun kan svare på det jeg lurer på er helt ok for meg, og han som kunne var ikke på kontoret i dag. Men da jeg spurte om det var lettere å sende en mail fikk jeg klar beskjed om at mailadresser hadde hun ikke lov til å oppgi, for da kunne alle folk bare pepre de med mail.... Jeg trodde de kanskje hadde en adresse forlitt enkle spørsmål jeg men..... Så fikk jeg beskjed om å oppgi fødselsdato, og så lurte jeg på hvorfor, men da sa hun at det måtte de ha for å hjelpe meg (etter at hun nettopp hadde fortalt meg at det kunne hun ikke i dag...) Så jeg sa at "Du KAN jo ikke hjelpe meg i dag, så jeg ringer heller tilbake en annen dag. Når er vedkommende tilbake på kontoret?" Da ble hun jo skikkelig snurt over at jeg ikke oppga fødselsdato, men fant seg i det og sa at jeg måtte ringe i morgen mellom 11 og 14. Det går nok ikke svarte jeg, fordi jeg er på jobb. Hun ble helt bestyrtet og sa at jeg må da kunne ringe fra jobb. Men jeg har ikke en slik jobb. Jeg jobber inne på operasjonsstue, og opererer vi så opererer vi. Kan ikke bare gå ut en tur for å ringe NAV og sitte i telefonkø da! Da kneppet hun igjen lokket og sa at jeg fikk ringe på onsdag, for da var han der hele dagen faktisk! Ikke at hun ble noe blidere, men hun sluttet å være frekk. Så slik endte den samtalen.... Blir så sinna over folk som er så utrolig lite service-minded!

Kanskje jeg slipper ringe hvis noen av dere vet forresten??

Dette lurer jeg på nemlig:

- Når du søker ARBEIDSGIVER om permisjon, søker du da for 54 uker (skal ha 80% lønn) eller for 48 uker, siden far skal ha 6 uker?

- Far ønsker å ta 4+2 uker permisjon i steden for 6 uker sammenhengende. Dette fordi jeg MÅ ta ferie midt i hans permisjonsperiode (arbeidsplassen stenger i fellesferien.) Må vi da søke om fleksibelt uttak, eller søker vi på vanlig måte?

Fint om noen kunne svare meg så slipper jeg "plage" NAV mer :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uffda...det er jo nesten komisk at noen som er så uhøflig jobber med å ta telefoner i ett serviceyrke;-) Nå har jo ikke NAV akkurat fått skryt for service den siste tiden, og de granskes jo fordi de oppfører seg så ufint mot folk. Håper han du egentlig skulle snakke med er hyggeligere! Det er nesten trist at man blir positivt overrasket de gangene folk faktisk er hyggelige...;-)

Gjest Bjørnen Collargol*gravid*
Skrevet

Hvis det er permisjonssøknaden til arbeidsgiver du lurer på så kan du kanskje ringe de? Er faktisk ikke sikker på dette selv jeg. Eneste jeg vet at jeg sender en permisjonssøknad for alle ukene og så sender jeg bare inne beskjed når jeg skal ha ferie etterhvert. Da forlenger de automatisk permisjonen min!

Ring lønningsavdelingen deres de har peiling på dette :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...