Gjest Skrevet 10. mars 2008 #1 Skrevet 10. mars 2008 Sitter her med en huskatalog, og har funnet et hus vi liker. Men hva er inkludert i prisen? Er feks elektrikker og rørlegger inkludert? Er basispakkene av intrejør ok, eller er det mye ekstra som ikk er med i prisen? Er det mulighet å få redusert prisen ved feks å gjøre bad(kjøpe fliser og allt ) , kjøkken selv?
Gjest Skrevet 10. mars 2008 #2 Skrevet 10. mars 2008 Det må du nesten høre med dem, kommer an på om det er nøkkelklart eller malingsklart. Malingsklart slik vi fikk levert var inkluder el-arbeid inni huset og rørlegger, men ikke ubegrenset. Vi hadde f.eks bare 60 el-punkter inkluder, men trengte 85, da måtte vi betale for 25 selv. Varmekabler kom også utenom. Vask, toalett og badekar var inkludert. Strøm, telefon og rørfrem til huset er ikke inkludert. Vi hadde 40 000 kr til kjøkken inkludert og betale 40 000 kr selv for å få det vi ville ha (altså 80 000 kr tilsammen). Ting som ikke er inkludert ved malingsklart hus er altså: Pipe Grunnmur El-punkter utover de overtalte Oppvarming (kabler, varmepumpe el) Byggestrøm Rør og kabler fra det offentlige og opp til tomten Planering og forarbeid og støpt plate til tomten Gulv Maling Tapet (må sparkle og grunne selv også) Fliser +++ Ekstra vinduer, dører osv som ikke er de som er med i pakken Var det jeg kom på nå. Husk å prute inn et balansert ventilasjonssystem i prisen om det ikke er med, dette er gull verd å ha! Prut på det meste du, vi prutet inn ting i huset våres til en salet verdi av nesten 50 000 kr, så det er bare å prøve seg! ;-)
manonym Skrevet 10. mars 2008 #3 Skrevet 10. mars 2008 Prisene som står i en huskatalog er bare for byggesettet, altså bare material, dører osv. Elektriker og rørlegger må du nok skaffe priser på selv for det kommer utenom. Basispakker på interiør har jeg aldri hørt om så der kan jeg ikke hjelpe deg.=) Jeg mener fliser, gulv osv kommer utenom prisen som står i katalogen. Og om dere skal ha folk til å flise for dere så kommer også det utenom prisen. Men ja, dere sparer på å gjøre arbeidet selv, men må være sikker på at dere får det godkjent fra de som står ansvarlig som leverandør av huset (de dere kjøper byggesettet hos). Håper det hjalp litt=)
manonym Skrevet 10. mars 2008 #4 Skrevet 10. mars 2008 Såg litt på det hun over meg skrev nå, og det er godt mulig at vi trakk ut rørlegger, elektriker osv fra kontrakten med husleverandøren for å få det billigere, husker ikke helt. (fortrengt det meste ang husbyggingen allerede, hehe) Så du må nesten høre med husleverandør hva som er vanlig å gjøre hos dem. og sjekk opp i priser selv og se de opp mot husleverandør sine priser.
mamma søker barn-har fått 2 Skrevet 10. mars 2008 #5 Skrevet 10. mars 2008 Hos oss var rørlegger og elektriker med basispakke inkl. Men det var med 50 punkter fra el. Og det er nesten ingenting. Så vi bestilte mer fra el. Det kom på 197 000,- Rørlegger betalte vi ekstra 63 000,- Så som du forstår så holdt ikke 50 el punkter til en etg. engang. Vi har nettopp flyttet inn i nybygd hus. Og har funnet ut at om man tar huskatalogprisen og ganger med 2 for så å legge til tomtepris. Da har man et nokså eksakt budsjett: Lykke til. Det fulgte også Sigdalkjøkken for 30 000,- Det tilsvarer vel noe sånt som 4 skap )) Så det trakk vi ut av pakken og kjøpte Ikea kjøkken istedet for.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå