Gjest Skrevet 10. mars 2008 #1 Skrevet 10. mars 2008 her i huset er mor og far glad i å sove litt ekstra i helgene. dette lar seg vanskelig kombinere med at man har små barn. så i dag har jeg ryddet rommet vårt for legoklosser og diverse andre ting vårt yngste håp har dratt med seg inn på vårt soverom mens vi har desperat prøvd å slappe av litt ekstra. det blir jo ingen mer søvn,men det er så utrolig deilig å slippe å stå opp med en gang...elsker å ligge å dra oss litt vi :-)
RompeRock Skrevet 10. mars 2008 #2 Skrevet 10. mars 2008 Vi legger henne av og til over i vår seng vi, så bytter vi på å dorme innimellom at hun klyper oss i nesa... ;o) Men som oftest så bytter vi på å ha en litt lengre sovemorgen i helgene. Lørdag lå jeg litt lenger, søndag lå pappan litt lenger.
Carnivale Skrevet 10. mars 2008 #3 Skrevet 10. mars 2008 Neh, er ungene våkne så står en av oss opp. Hadde ikke latt de sulle rundt alene nei, samme hvor mye legoklosser de hadde å drive med..
MiniBassen Skrevet 10. mars 2008 #4 Skrevet 10. mars 2008 Vi har hver vår sove-lenge-dag i helgene... Kjempedeilig! : )
Meg og mini med ny spire :) Skrevet 10. mars 2008 #6 Skrevet 10. mars 2008 det varierer hvor trøtte vi er og sånnt.. har somregel hver vår dag i helgene.. men ja,m det hender han går å suller rundt og drar leker inn til oss mens vi ligger å prøver å våkne.. har ikke noe farlig i den forstand her allikevel. ingen trapper, ingen planter han kan spise osv.. så føler jo det er trygt, vi sover jo ikke.. bare slapper av
lenej :o) Skrevet 10. mars 2008 #7 Skrevet 10. mars 2008 må nok si meg enig med spetakkel. 10 minutt eller ett kvarter kan virke mye lengre for en liten tass å stå i senga sin å rope etter mamma, enn for oss å ligge å dra oss. så jeg hopper opp med han, eller min kjære, så han ikke skal være ensom der... har valgt selv å få barn, så jeg gjør alt for han.
Gjest Skrevet 10. mars 2008 #8 Skrevet 10. mars 2008 Liker også ligge litt, i hvertfall litt lenger enn til klokken 05.50... ;-) Men, må jo så klart stå opp med dem når de er små. Et par mnd før mini kom til verden gikk de to eldste ned og skrudde på tv og satt der alene en halvtimes tid før vi stod opp, det var deilig (hørte dem jo godt da).
To tette + snart ei med flette Skrevet 10. mars 2008 #9 Skrevet 10. mars 2008 Må nok med senket hode innrømme at jeg drar meg bittelitt etter ungene er oppe. Har to gutter på 4 og snart 3, de vekker mamma, får frokost og får se litt på tv, før mamma drar seg ut av senga
Gjest Skrevet 10. mars 2008 #10 Skrevet 10. mars 2008 snakk om å ha pigga ute her a damer. jeg sa da ikke at vi lar henne ligge i sin seng og rope på oss mens vi ligger og sover,gjorde jeg vel? snakk om å dra det litt langt når noen mener vi ikke tar vare på barna,når vi har satt de til verden. herremin,her skal man være forsiktig med hva man sier!!!
lenej :o) Skrevet 10. mars 2008 #11 Skrevet 10. mars 2008 mente ikke det su skriver her. nå er det du som har piggene ute. men sånn er det hos oss. mini sover på eget rom, i seng han ikke kommer seg ut av. det er helt mørkt der inne, med rullegardin og teppe over der igjen. så når han våkner, vil jeg jo ikke han skal være redd.. mener ikke det er sånn der, sier bare det er sånn her. synes jo synd i mini. og savner han sånn når han sover. å bare gleder meg til han våkner! jeg lever og ånder for den ungen min! men sånn er det HER. hvordan du har det DER er en annen sak.
Darth Vader Skrevet 10. mars 2008 #12 Skrevet 10. mars 2008 Det er bare til å le av egentlig. Kos deg litt ekstra i senga du. Og så kan småen leke med duplo i mens. Han stryker nok ikke med av den grunn. Her hos oss har vi funnet den optimale løsninga. Pappaen står opp med ungene mens jeg sover til klokka ti både på lørdag og søndag ;-).
Gjest Skrevet 10. mars 2008 #13 Skrevet 10. mars 2008 Vanligvis ikke, for tuppa er så liten enda men i dag har vi hatt det sånn hehe.. Tuppa har omgangssyke så jeg har "sovet" på sofaen i natt. Hun våknet klokken halv syv, da hadde jeg vel kanskje fått sove en halvtime. Da satt jeg på teletubbies, la henne ved siden av meg på sofaen og sov videre hehe. Skal innrømme at et var deilig ja!
Gjest Skrevet 10. mars 2008 #14 Skrevet 10. mars 2008 Vi er som dere.. ungene lider da ikke noe nød om de leiker litt på romme vårt mens vi dormer? Vi har alle tre soveromma oppe i tilegg til tv stue. Det er så fint atte, de kikker litt på tv, kommer litt opp i senga vår å koser eller leker på romme sitt. Føler ikke at vi er dårlige foreldre av den grunn nei! Og av og til lurer vi oss til en kjapp en under dyna mens de leker på rommet sitt også, vi er gale vi!
Darth Vader Skrevet 10. mars 2008 #15 Skrevet 10. mars 2008 Fysj - jeg er sikker på at ungene deres får traumer...
Psyche Skrevet 10. mars 2008 #18 Skrevet 10. mars 2008 Hehe...foreløpig er yngstesjefen her i huset såpass lita(åtte mnd) at hun våkner tidlig, og hun får ikke lov til å stå opp alene :-D Men hun ligger ofte i senga ilag med meg og papapen og slapper av en stund før jeg sparker henne og pappaen ut av senga...(jeg tar nattevåket, han tar morningen) Eldstemann sover lenger enn henne, så det er alltid noen våkne når han våkner... Men, når det er sagt, så gleder jeg meg til de blir så store begge to at de kan leke og styre litt alene før vi må opp og hoppe vi også.
Gjest Skrevet 10. mars 2008 #19 Skrevet 10. mars 2008 Ja, ikke sant, surfitteher.... Må passe på hva du sier her inne ja! Jeg ble jo halshugd her inne her om dagen fordi jeg sov i halvannen time mens vår 5-åring spiste frokost, så på tv, lekte og tegnet. Jeg ble kalt for uansvarlig, egoistisk etc. etc. Det kommer så klart an på hvor gamle ungene er, men med en 5-åring man stoler på ser jeg ikke noen grunn til at vi ikke kan slumre litt ekstra. (Nå får jeg sikkert huden full igjen! Hehe!)
lenej :o) Skrevet 10. mars 2008 #20 Skrevet 10. mars 2008 forresten er mini bare 15 mnd, og for liten til å stå opp, eller komme seg ut av senga sin selv. kan jo ikke bare la han stå å hyle.. men det er nok en grunn til at mange sier "ååå! som ejg gleder meg til ungene er så store at de kan stå opp selv, smøre skive å slå på tv'n.."
Gjest Skrevet 10. mars 2008 #21 Skrevet 10. mars 2008 Her sover jeg til rundt 10. Mannnen står opp klokka 6 med jenta.
Sjefsmegga Skrevet 10. mars 2008 #22 Skrevet 10. mars 2008 Blir ikke søvn nei, men vi tar de små oppi senga vår ei stund og så slapper vi litt av alle sammen, vel og merke hvis de ikke har bleiene ned på knærne!! Da er det opp og sprett med en gang..for våt bleie dinglende over trynet eller det som verre er er ikke noe særlig..hehe
Gjest Skrevet 10. mars 2008 #23 Skrevet 10. mars 2008 godt å høre at vi ikke er alene om å gjøre det på denne måten innimellom da :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå