Gå til innhold

måtte si i fra til sjefene....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå har jeg sagt i fra til mine sjefer, eierene for firmaet, at jeg er gravid.

Hadde egentlig tenkt å vente til etter ul kommende fredag, da hadde jeg vært 12+5, men sånn ble det altså ikke..

Måtte i begynnelsen av forige uke fortelle om graviditeten til en som sitter på hovedkontoret. Hun var innom butikken min, og jeg var ganske dårlig den dagen.. fortalte henne det og hun synes det var så hyggelig, men hadde forståelse for at jeg ville vente med å fortelle eierene det fram til etter ul.

MEN fredag som var nå hadde hun endret mening. Hun kom ut hit og sa det var best om jeg sa det med det samme. Årsaken var at hun synes detvar vanskelig å holde det hemmelig ovenfor sjefene.De hadde lurt på hvorfor jeg hovedsakelig jobbet tidligvakter osv. og hun synes det var så vanskelig å holde hemmelig. Etter laaang ovetaling, fikk hun meg til å sende sjefene en mail.

Jeg vet at de to eierene sitter foran skjermen hele tiden, likevel har jeg ennå ikke hørt fra de. disse to mennene er ikke så enkle å ha med å gjøre, i allefall ikke når det kommer til svangerskap. Dette har vi eksempler på tidligere i firmaet. jeg driver denne butikken de eier. Så redd at de skal tro at jeg ikke "greier dette framover"...ubehagelig at de ikke svarer meg.. :-(

Men jeg får vel bare vente tålmodig og ikke bry meg om reaksjonen?!

De kan da vel ikke gjøre meg noe nå som jeg har jobbet her snart to år med god kontrakt pluss er fagorganisert?!....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

du har rett på jobben din tilbake etter permisjonstida er over...mannfolk kan ha lite forståelse til tider,men kanskej de overrasker deg positivt:) en må være optimistisk...lykke til:)

Gjest Bjørnen Collargol*gravid*
Skrevet

Spørs hvordan kontrakten din er det da. Om det er noen smutthuller i den?

Vet aldri når det kommer til slikt, men ikke ta sorgene på forskudd!

Prøv å ikke tenke så mye på det og avvent og se hva de sier :-)

Lykke til!

Skrevet

De kan ikke si meg opp pga svangerskap i allefall ;-)

Daglig leder i butikk og fast ansettelse.. synes bare det er så kjedelig å ikke høre fra dem....

Gjest Bjørnen Collargol*gravid*
Skrevet

Så lenge du er fast ansatt er det ikke noe problem :-) Hørtes ut som om du gikk på kontrakt skjønner du :-)

Skjønner at det er kjedelig, men du får vente og se, kanskje de prøver å psyje deg ut? Eller har du muligheten til å stikke innom de? Da hadde jeg nok gjort det og latt som ingen ting :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...