Anonym bruker Skrevet 10. mars 2008 #1 Skrevet 10. mars 2008 var hos jm nå og dei tok blodprøver av meg,dei skulle ringe vist det var noe i dei! men eg hadde høgt blodtrykk(146/93,har hatt vondt i hode i over ei uke,svimmel,svett og kvalm.hadde 1+ protein i urinen og 3+bc eller ka det står på dette arket:) to uker igjenn til termin og dette blei"spennende":(
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2008 #2 Skrevet 10. mars 2008 For det første er det jo jordmor som burde si fra hvis du lå i faresonen eller noe skulle være galt. Når det gjelder blodtrykk, hva pleier du vanligvis å ha? Da tar man utgangspunkt i det blodtrykket man hadde på første kontroll. Og hodepinen, hvor i hodet er den? Dersom den er fremme i pannen kan det være et tegn på sv.forgiftning, dersom den er mer generellt over alt pleier dette å være spenningshodepine. 1+ på protein i urinen er ikke så veldig høyt, men høyt nok til at de burde be deg om å komme tilbake om ikke så lenge med en ny prøve for å sjekke om det kan være noe galt, eller om det bare var andre vanlige årsaker til at du skilte ut litt.
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2008 #3 Skrevet 10. mars 2008 vanlig blodtrykk ligger på 112/68 så det var jo litt forskjell,men eg har ikke peiling eg. ja jm sa vist dei ikke ringte meg i dag skulle eg komme oppigjenn på onsdag! glemte og spørre om eg skulle ta med urinprøve,men det er vell logisk? hva andre årsaker som gjør at vi skiller ut slikt i urinen da? noen som veit det???
Axus' girlfriend Skrevet 10. mars 2008 #4 Skrevet 10. mars 2008 proteiner i urin er et tegn på at kroppens immunforsvar jobber, og kan komme av mange grunner - ikke bare svangerskapsforgiftning. jeg har selv hatt 3+ på de to siste svangerskapskontrollene mine pga forrurensning i skjeden. dette er svært vanlig når man er gravid. i tillegg er det også ofte et tegn på urinveisinfeksjon. så det kan være mye mer enn svangerskapsforgiftning.
jallaba Skrevet 10. mars 2008 #5 Skrevet 10. mars 2008 Tror blodtrykket mitt var rundt om det samme da jeg ble henvist til sykehuset for videre kontroller der, da hadde det økt endel fra kontrollen før, og jeg tror ikke det var mer enn spor av proteiner i urinen. Mulig det kan være begynnelsen til svangerskapsforgiftning hos deg, men jeg tror det holder med ny sjekk på onsdag siden det ikke var mer proteiner, og blodtrykket ver heller ikke farlig høyt.Jeg fikk gå til kontroller hver 3.dag da blodtrykket hadde kommet såpass høyt. Ta det bare rolig de nærmeste dagene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå