Gå til innhold

Hva kan jeg gjøre for dem?


Nergård

Anbefalte innlegg

Jeg har en venninne som mistet gutten sin 3 dager før termin. Noe så utrolig trist og meningsløst..

Kan ikke forestille meg hvordan dere som har måttet gå igjennom dette har det. Jeg kondolerer alle sammen.

 

Jeg vil så gjærne gi/gjøre noe for dem noe for å vise dem at jeg virkelig tenker på dem og er her for dem. Har tilbytt meg å passe datteren deres og sendt en del meldinger til henne.

Hva synes dere var en ørliten trøst fra venner?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei.. Det hjelper veldig å bare si at du er der for dem hvis de skulle trenge eller å ha behov for for å snakke... :) det hjalp litt hos meg hvertfall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, jeg har sagt det til dem, men føler likssom at jeg vil gjøre litt ekstra for dem.- samtidig som jeg er redd for å presse meg på.

Tusen takk for svar. :) Skal stille opp så godt jeg kan i allefall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv mistet jeg tiltaksånden... Så jeg satte pris på at vennene våre tok med de barna vi hadde fra før av med seg på tur. Gav dem noe positivt å oppleve. Så satte jeg pris på at menneskene kom hjem til oss for å prate for første gang. Det var vanskelig å treffe kjentfolk på butikk og jobb. Telefonen ble så kald. Men noen synes kanskje det er for tøft å dra hjem til de som har mistet noen, men min erfaring var at det er lettere for oss. Da kan jeg gråte og være lei meg uten at tilfeldige forbipasserende ser på meg. Og ble det for mye kunne jeg ta meg en tur på do og hente meg inn. Men alle er forskjellige... Du kan se på nettsidene englesiden og et barnforlite. Mener det var noe der om hva sier man til noen som har mistet sitt barn.

 

Håper du finner en fin måte å hjelpe på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil også tipse deg om boken "Små føtter setter dype spor". Jeg har hatt mye glede og nytte av den. Søk på tittelen så finner du nok noe:-)

 

Flott at du er der for dine venner, det setter de nok pris på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for alle svar.

Jeg har kjøpt boken " små føtter setter dype spor", og skal skrive et personlig dikt i den. Eller er det joikke så mye annet jeg kan gjøre enn å bare være her for dem.

 

Jeg tenker på dere alle som har opplevd dette..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...