Gå til innhold

Dårlig samv... kan noen lette den for meg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har fryktelig dårlig samvittighet i dag her jeg sitter.

Begynte på jobb igjen forrige mandag etter 3 mnd sykmelding, (grunnet det at jeg ikke fikk tilrettelagt arbeid på arb.plassen)

Jobbet tidlig hver dag forrige uke, skulle på jobb i dag, i morgen å onsdag og fri torsdag før arb.helg.

Men i dag ringte jeg og sa atjeg var syk, orket rett og slett ikke gå på jobben, sover dårlig på natten, hele helgen sov jeg lite da jeg har en krabat på snart 5år som liker å stå opp kl sju=)

Vartenkt nå å ta meg fri tre dager og gå tilbake på arb.helgen min og ta vaktene mine neste uke.

Nå skal det sies at jeg er lærling i 100% stilling og skal stige i lønn neste mnd, men stiger ikke om jeg har vert sykmeldt! Så MÅ jobbe for å stige i lønn.

Ble veldig dårlig behandlet når jeg ble gravid av sjef og lærlinge-sjef. De tok fra meg seinvaktene, veileder nektet og gå sammen med meg da hun måtte ta løftene om nødvendig, fikk ikke tilrettelegging... og fikk dermed beskjed om at jeg ikke hadde noe der å gjøre de tre neste mnd`ene. Fryktelig koselig. Så nå ligger jeg på soffa men øyne som føles som sandpapir, småkvelm og svetter... har også lavt blodtrykk 90/45.... så er ikke helt ved mine fulle fem. Men samvittigheten gnager uansett.... Men blir hjemme tre dager nå, og ene dagen har jeg tenkt til å bruke på besøk!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Og skrivefeilene kommer som perler på en snor ser jeg=)

Gjest Bjørnen Collargol*gravid*
Skrevet

Synes du skulle reise til legen jeg. Høres absolutt ikke ut som om du burde jobbe nå. Med lavt blodtrykk og greier er det nok best å holde seg mest mulig i ro!

Du bør ikke ha dårlig samvittighet ovenfor jobben din.Husk at det er du og den lille i magen din som er viktig nå!

Skrevet

Du har da absolutt ingenting å ha dårlig samvittighet for du..?!?! Tror jeg har lest et innlegg fra deg tidligere ang behandlingen du fikk av arbeidsgiver. Det arbeidsgiveren din driver med er ikke lov..! Dersom arbeidsplassen ikke kan tilrettelegges deg og dine behov, kan du ha rett på svangerskapspenger i stede. Selv om du er lærling, har du visse rettigheter på arbeidsplassen! Jeg er ikke kjent med hvilke rettigheter du har som lærling, men hvis du er fagorganisert vil jeg anbefale deg om å ta kontakt med den organisasjonen du er medlem i. De kan, og skal, hjelpe deg.

Nei, svangerskap er ingen sykdom.. Men det kan forekomme "bivirkninger" og komplikasjoner som karakteriseres som sykdom. Lavt blodtrykk kan være farlig, for da klarer ikke hjertet å pumpe blodet godt nok rundt i kroppen. Videre kan det føre til besvimelser, som igjen kan føre til at du skader deg (ved eventuelle fall). Det er ikke forbudt å være gravid. Og vi skal ikke behandles som kriminelle. Det er diskriminering det arbeidsgiveren din holder på med! Fysj!!!

Slapp av og kos deg hjemme. Du skal ikke behøve å ha dårlig samvittighet!

Skrevet

Tusen takk for svar både bjørnen og rose=)

Jeg vil gå på jobb igjen for å prøve å holde ut til jeg har steget i lønn, så tenkte kanskje noen dager hjemme kan lette litt på før jeg går på jobb igjen.

Vet at jeg uansett ikke klarer dette i lang tid fremover, og vil nok be om sykmelding noen dager i uken etter hvert...

Men uff... liker ikke denne situasjonen, men må holde på den så lenge jeg kan for jeg trenger pengene når jeg skal gå hjemme!

Gjest Bjørnen Collargol*gravid*
Skrevet

Skjønner det, men vær sikker på at du klarer det før du evt reiser på jobben!

Klæm

Skrevet

Hehe, ja klarer aldri å være sikker. Når det har gått noen timer på dag så føler jeg at jeg bare vil sette meg ned, beina vil ikke bære meg... Sliten... uff, var ikke slik forrige gang, og håpet på et veldig enkelt svangerskap igjen men det var vel for godt til å være sant=)

Sender en klem i retur=)

Skrevet

Det eneste jeg er bekymret for naar det gjelder deg er at du saa gjerne vil stige I lonn. Men noe daarlig samvittighet hadde jeg ikke hatt I ditt sted. De virker slemme og jeg haaper du faar en mye bedre arbeidsplass kjempe raskt. Ingen mulighet til aa bytte laerlingerplass? Hvor lang tid har du igjen for du er ferdig?

Skrevet

Ps vaer forsiktig med bilkjoring. En ulykke er det siste du trenger naa.

Skrevet

Jeg har igjen 6 mnd hos dem, men etter jeg er ferdig med permisjon så går jeg ikke tilbake i lærling stillingen, da bryter jeg den tror jeg. To barn, hus bil og hjem klarer jeg ikke i et år til, og mannen min kan ikke betale alt alene...

Og jeg har heller ikke lyst til å gå tilbake til å være lærling, kan ta fagbrevet på sikt uansett etter praksis, for jeg har mye av det i tilegg så.

Men det er bare for å ha noe når jeg skal gå hjemme i permisjon jeg er der nå. En del kolleger er snille men føler alle bare myser på meg fordi jeg er lærlig og gravid og har vert borte mye... trives ikke i det hele tatt.

Men min nye veilederer heldigvis grei med meg=)

Skal holde ut en stund til bare for å stige i lønn og deretter trappe ned til mindre stillingsprosent. Men Jeg lover å ta det med ro om jeg kjenner meg dårligere.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...