Anonym bruker Skrevet 10. mars 2008 #1 Skrevet 10. mars 2008 Har akkurat passert 14 uker og er veldig bekymret nå. Lurer på om jeg spiste noe som gjorde at jeg ble dårlig i helgen. Spiste en lunsjbaguett, og en stund etterpå ble jeg ganske uggen. Var uggen i mange timer, alt jeg spiste smakte ekkelt, og til slutt var jeg så trøtt at jeg måtte gå og legge meg. Våknet halv ett på natten og løp på do og kastet opp. Hadde så voldsomme brekninger at jeg faktisk tisset litt på meg! Sorry detaljene, men... Har aldri opplevd maken! Nå har jeg vært ganske uggen og dårlig de siste 7-8 ukene da - har brekt meg hver dag, men aldri kastet opp. Så jeg tror ikke dette skyldtes graviditeten. Hva tror dere? Håper noen kan svare meg på dette - er redd for at hvis jeg har spist noe som var dårlig, så er dette farlig for barnet. Noen som vet?
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2008 #2 Skrevet 10. mars 2008 Må legge til at jeg ble bedre med en gang etter at jeg kastet opp, og morgenen etter var jeg nesten helt fin igjen. Litt slapp, men utover dagen ble jeg meg selv igjen.
Gjest Skrevet 10. mars 2008 #3 Skrevet 10. mars 2008 Det kan også ha vært at du ble smittet med omgangssyken.. Er mange virus som er ute å går nå, så det er ikke utenkelig at du kan ha fått noe sånt. Noen blir syke over lengre tid, mens andre får en sånn 24-timers omgangssyke. Så lenge du ikke blør og har vondt i magen, tror jeg du kan ta det med ro =) Hvis du bekymrer deg veldig, vil jeg anbefale deg å ringe lege/jordmor.
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2008 #4 Skrevet 10. mars 2008 Det har småen hatt tidligere i år - to ganger, men jeg har ikke fått det. Noen andre som vet??
Gjest Bjørnen Collargol*gravid* Skrevet 10. mars 2008 #5 Skrevet 10. mars 2008 Så lenge du er i fin form nå er det nok ikke noe å bekymre seg over. Du har vel uansett fått kastet opp "dritten" nå :-) Men ring til legen og spør så slipper du å bekymre deg unødvendig.
Ruttitutt :-) Skrevet 10. mars 2008 #6 Skrevet 10. mars 2008 Jeg er 13 uker på vei nå og har hatt omgangssjuken 2,5 gang siden jeg fant ut at jeg er gravid. 1 gangen spydde jeg masse og var masse på do, skikkelig sjuk var jeg. Andre gangen spydde jeg ikke så mye og mye mindre på do. 3 gangen var jeg på do en gang og resten av dagen romlet magen noe veldig og hadde kjempemye luft, så mye at det var vondt å stå. Men etter det jeg har skjønt så er alle disse sjauer, for mannen min har hatt 2 av de samtidig med meg, dattera mi og. Så jeg tror at man kan få de på mange forskjellige måter og grader, og det går så mye av de nå så jeg vil anta at det er det du har hatt. Ellers kan legen helt sikkert ta blodprøve for å sjekke etter de vanligste bakteriene ved amtforgiftning. Men da bør de andre som har spist de baguette ha blitt dårlig og. Jeg og var overbevist om at det var pizzaen på Dolly jeg avr sjuk av første sjauen, men da dattera mi begynte å spy noen dager etterpå så skjønte jeg at det ikke var pizzaen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå