Anonym bruker Skrevet 10. mars 2008 #1 Skrevet 10. mars 2008 svindyrt å leie her i stavanger, også er det jo depositum på mange tusen kr. Ser det er flere som vil ha over 20 000 kr i depositum. noen som har en smart måte å få tak i penger til depositum???
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2008 #2 Skrevet 10. mars 2008 Gå i banken og spør om å få en bankgaranti. Fortell at det er til depositum. Da slipper du å hoste opp 20000 i cash. Blir som et slags passivt lån. Så lenge du ikke gjør noe som utløser at huseier vil ta av depositumet ditt, så er bankgarantien "gratis".
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2008 #3 Skrevet 10. mars 2008 Da jeg leide leilighet, betalte jeg 22.500 i depositum. Heldigvis hadde jeg sparepenger, så jeg hadde penge til å betale. Men det er jo vanlig at depositum er så mye. Det er jo 3 mnd. husleie.
winneboo Skrevet 10. mars 2008 #4 Skrevet 10. mars 2008 Her hadde jeg 39 000 i depositum, men vi var to om det da, å nå å jeg betale eksen ut av dette. Dvs 25 000 kr..iiikk.. heldigvis låner foreldrene mine meg pengene. Så enten så må du spørre noen i familien f.eks om ett lån eller høre i banken, noen ganger gir også sosialen ut garanti, men ikke alle huseieren som foretrekker dette.
Kosel Skrevet 10. mars 2008 #5 Skrevet 10. mars 2008 Veldig vanlig å kreve 3mnd leie i depositum - har selv punget ut 18.000 i dep. Aner ikke, men må være mulig å få hjelp i bank/nav/sosialen??
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå