*novemberbebbis* Skrevet 10. mars 2008 #1 Skrevet 10. mars 2008 Hei hei=) Jeg måtte jo gå rett inn hit og spørre etter deg:) Jeg testet positivt på selveste kvinnedagen, og jeg er vel 4 + 5 jeg da i dag. Har skikkelig vondt i magen da, og det skremmer meg litt. Så jeg må til legen og ta noen prøver i morgen. De ville ha meg inn i dag, men siden fastlegen min har fri i dag går jo ikke det. Hallo??? Finnes det ingen andre leger? Hadde ikke noe vondt med nr 1, så litt skremt blir man jo. Fikk ikke sove i natt for det gjorde så vondt. Har du barn fra før? Jeg har ei jente på snart 8 mnd
Nightelf venter nr. 2 :-) Skrevet 11. mars 2008 #2 Skrevet 11. mars 2008 Heia fornerina! Uff uff, hvordan går det med magen din?? Veldig vondt enda? jeg har litt vondt i magen jeg også, men kommer bare innimellom, og det kjennes egentlig ut som det er mensen som har lyst å sprette frem. Men det får den IKKE gjøre! Tror vondt i magen er veldig vanlig, men skjønner at det er litt ekkelt hvis du hadde så vondt at du ikke fikk sove.. :/ Leste iallfall en plass på nettet at det kan gjøre skikkelig vondt i magen pga at det gule legemet produserer hormoner og styrer. Jeg har mest lyst å teste meg hele tiden for å se at graviditetstesten fortsatt er positiv... Uff.. litt skummelt. Man blir liksom litt stressa av alt man leser om hvordan det kan gå. Men blir jo jaggu småsprø av det da.. Jeg har ingen barn fra før, så føler meg skikkelig ny i gamet for å si det sånn! :-D Bestilte den første legetimen i dag, som jeg skal ha i uke 8. Var så rart å ta den telefonen. Ble liksom enda mer virkelig hele greia hvis du skjønner
Nightelf venter nr. 2 :-) Skrevet 11. mars 2008 #3 Skrevet 11. mars 2008 Oj, ser nå på datoen at det var i dag du skulle til legen. Hvordan gikk det?
*novemberbebbis* Skrevet 12. mars 2008 Forfatter #4 Skrevet 12. mars 2008 God morgen:D Joda, det gjør nå fortsatt vondt innimellom, men jeg har droppa den legetimen. Jeg skulle egentlig bare ringe og bestille time, så nevnte jeg på at jeg hadde vondt i magen..og da ble hu kontordama litt hysterisk og sa jeg måtte inn så fort som mulig! Jeg ble jo liveredd og sa at jeg så klart ville det da. Men legen var ikke der før tisdag da. Uansett så må jeg jo bare føle på kroppen selv, og jeg føler virkelig ikke at det er noe farlig vondt. Så jeg ringte og sa det jeg da, og at jeg ikke trodde det var nødvendig. Så da ende det med at jeg bare måtte komme og levere urinprøve, og den tror jeg er bra siden jeg enda ikke har hørt noe. Tenker selvsagt på om det kan være utenfor livmoren, men det må da gjøre VELDIG vondt skulle man tro. Så jeg driver og vurdere privat ultralyd, men får se. Det er rart ja når man er gravid for første gang og må ringe og besille legetime - jeg husker veldig godt da jeg bestilte min første legetime sist, det var spesielt:) Har ei lita som ble født i juli i fjord jeg da, så går alt bra nå blir det bare 1.5 år ca mellom barna - koselig=) Og da er det stopp, vi vil bare ha 2 nemlig. 2 tette:) Hun som har nicket oss2 er blitt 3 skal teste i dag, hun tror hun er gravid, så jeg hååååper hun er det. Da kan vi jo lage en link til for oss alle 3! For da har vi termin ganske tett tror jeg. Jeg har 15 november tror jeg. Hva med deg? Hadde jo vært morro og hatt noen faste og taste litt med inni her som har termin i samme tid:) Ellers, åssen er formen din? Masse klemmer
Nightelf venter nr. 2 :-) Skrevet 12. mars 2008 #5 Skrevet 12. mars 2008 Heia! :-D Så bra at det går bra da! Du hadde garantert fått vite det om noe var galt i forhold til urinprøven. Og som sagt, er noen som har kjempevondt i denne tiden av svangerskapet uten at det betyr noe farlig Ja! Kjempearti hvis "oss2 er blitt 3" joiner inn i klubben! :-D Vi kan jo lage oss en ny tråd Blir spennanes å høre om hun er gravid hun åsså! Formen min er veldig bra. Merker egentlig ingenting, og skulle egentlig ønske jeg merka NOE iallfall.. hehe.. Det jeg merker er ømme pupper som jeg alltid har før IKM, men denne gangen har de ikke sluttet å være øm da (IKM` min var søndagen). Og så har jeg mensmurringer innimellom, med litt rare ilinger nederst i magen av og til. Men jeg føler meg skikkelig rar i forhold til at jeg mest har lyst til å ta en graviditetstest annahver time, bare for å sjekke at jeg fortsatt er gravid! :-) Hadde en eggløsningstest liggende, som jeg tok i morrest. De slår jo åsså ut hvis man er gravid, så jeg måtte bare... Den slo heldigvis ut Til helga drar jeg og min kjære + den lille spira til foreldrene mine, og da tenkte jeg fortelle dem nyheten.. Oj oj de kommer til å bli helt ville tror jeg.. Sitter å pønsker ut hvordan jeg skal si det Har du sagt det til noen enda? Jeg har sagt det til etpar venninner. Har mest lyst å si det til alle jeg kjennner, men det er jo så altfor tidlig enda.. Masse klemmer fra
*novemberbebbis* Skrevet 12. mars 2008 Forfatter #6 Skrevet 12. mars 2008 Gooo dagen;p Så koselig og komme hjem fra laaang trille å se at du har svart meg:D Jeg og ei venninne med baby har trilla lang tur, så nå er jeg sliten - og sulten! Sitter og spiser winerpølser fra middagen i går, vi kan vel spise det? Hehe..husker ikke noe fra sist jeg! Oss2 er blitt 3 testet negativt i dag, men tanta har enda ikke kommet hos henne(skulle vært en uke siden nå), og hun fikk bare tak i billigtest, så håpet er absolutt ikke ute! Jeg er negative til disse billigtestene jeg, så jeg går og tror hun er gravid selv om den viste negativt - har liksom hengt meg opp i at de testene kan man ikke stole på. Hehe.. Hun skulle teste på nytt i morgen tidlig, så da får vi vente i spenning og se:) Vi må lage oss en ny tråd hvis hun også er gravid:) OBS! Jeg har ikke spurt henne da om hun vil joine oss i en tråd, men vi får håpe hun vil det=) Du skal være glad du ikke merker så masse, hører jo om de som spyr i 9 mnd HUFF HUFF HUFF. De syns jeg syns på. Hehe, så morsomt at du tester i ett sett, da er du vel sikker håper jeg!=) Såå gøy at dere skal til foreldrene dine og dele nyheten da! Har de barnebarn fra før? Vi har ikke sagt noe at noen, sambo er skikkelig streng! Sist ventet vi 3 mnd før vi sa noe til noen...det var leeeenge for meg! Magen kom ikke før 4.5mnd, så ingen kunne jo se det da. Er spent på hvor raskt den kommer denne gangen, siden jeg nettopp har gått gravid. Jeg har mest lyst -som deg- og skrike ut til alle! Men, får vente litt til vel. Tenker du noe på fødsel eller? Ut i fra min erfaring kan jeg bare si at GLED DEG MASSE! Det er syyykt adrelaninkick! Sykt at kroppen klarer å presse ut en lite mennenske;) Jeg får gå og ordne meg en pølse til, sunne meg. Hehe. Har forresten byttet nick;p Klemmer:)
Nightelf venter nr. 2 :-) Skrevet 12. mars 2008 #7 Skrevet 12. mars 2008 Heia! :-) Foreldrene mine har ingen barnebarn fra før enda, så dette blir en stor nyhet for dem! :-D Jeg sitter her å leser på eksamen, men det blir jo bare tull når jeg stopper etter en halv side og bare stirrer ut i lufta og tenker på graviditetsting! hehe.. Jeg har tenkt litt på fødseln, men av en eller anna grunn så gleder jeg meg bare! Kjekt at du har vært gjennom det før, så kan jeg jo spørre deg :-) Foreløbig blir jeg ikke redd når jeg tenker på smerten og sånn, men jeg er i sånn lykkerus i disse dagene, at jeg tenker det er verd det uansett! Så får vi se hva som kommer ut av munnen min når jeg ligger midt oppi det da, hehe... kan hende jeg begynner å grue meg når det nærmer seg da.. Glemte forresten å si et symptom jeg har. Jeg fryser sånn, på en litt rar måte liksom. Nesten sånn rett under huden. Høres sikkert litt rart ut men. Men så lenge det er pga gravidieten jeg fryser så spiller det ingen rolle! Nå skal jeg slenge istand litt middag til gubben kommer hjem fra jobb. Snakkes Klem
Nightelf venter nr. 2 :-) Skrevet 12. mars 2008 #8 Skrevet 12. mars 2008 Ja forresten, krysser fingre og tær for "oss 2 blir 3"!
*novemberbebbis* Skrevet 13. mars 2008 Forfatter #9 Skrevet 13. mars 2008 God morgen =) Nå sitter jeg faktisk oppe på nett FØR vesla våkner, jeg får ikke sove! Er mye man tenker på når man har funnet ut at man er gravid ja, det er helt sikkert. Våknet når sambo dro på jobb nå, og der ble jeg liggende og tenke og tenke og tenke! Hehe.. OJ, ja da blir det sikkert ekstra stas for de og få en sånn nyhet!! Lykke til med og fortelle det! Dere får finne ut en lur måte og si det på da vettu, så det blir litt morsomt, hehe ;p Det er bra du ikke gruer deg til fødselen, husker at jeg rett og slett ikke gadd og bruke energi i forrige svangerskap på å tenke på den, man får liksom ikke gjort noe med det uansett. Hehe. Uansett så tror jeg de fleste er veldig klar for litt smerter og ja, nesten ønsker dem, når man går høygravid og er møkk lei av å bære på magen - for det er jo tungt på slutten! Også lengter man jo veldig for å se den lille da, ikke minst:) Jeg håper så jeg får en lik fødsel neste gang, det hadde vært drømmen;) Nå får jeg ordne meg noe frokost hvis jeg rekker før vesla våkner. Jeg er så spent på oss2 er blitt 3, så må nok inn og sjekke ofte! Obs - lykke til med eksamen da!!! Skjønner det ikke er lett og lese nå om dagen. Hvis det er viktig at du må lese nå, så går det jo ann og sette seg et mål da kanskje, at hvis du f.eks er flink og leser nå, så kan du gå og kooose deg i babyutstyrsbutikker hele dagen etter eksamen og bare tenke baby da:D Sånne mål hjalp meg når det var noe jeg "måtte" gjøre og konsentrere meg om, men ikke klarte pga disse tankene. Hehe:) Masse klemmer
Nightelf venter nr. 2 :-) Skrevet 13. mars 2008 #10 Skrevet 13. mars 2008 God morgen! :-D Det var en god ide! Takk for tipset. Jeg skal være kjempeflink å lese i noen dager fremover nå, åsså kan jeg tenke masse baby i påsken! Forresten, er du kvalm eller noe sånt? Jeg kjenner jo liksom ingenting jeg.. Ondt i puppa, thats it! Kan det være at det enda er litt tidlig for kvalmen kanskje? I går var jeg å trente, og følte kanskje noe som lignet litt på å være uvel da. Hehe, jeg er litt rar jeg, som nesten går og ønsker kvalmen! men jo flere bekreftelser jo bedre Er jo så pokkers lenge til den ultralyden enda... Jeg lurer forresten på om jeg skal "mase" litt på fastlegen min, og høre om han ikke kan snike meg inn på en tidlig UL. Tenkte jeg kunne høre om det er mulig siden vi har prøvd så lenge på å bli gravid. Skader jo ikke å spørre ikke sant? Jeg tar å spør han 4. april når jeg skal til han. Når skal du på din første legetime? Mannen min har forresten enda litt problem med å skjønne hva som skjer. Han sa i går at det er liksom ikke gått opp for han helt enda Nå skal jeg være flink å lese litt! Vi snakkes såpebobla :-) Ha en strålende dag! Klem
*novemberbebbis* Skrevet 13. mars 2008 Forfatter #11 Skrevet 13. mars 2008 Hei igjen=) Tjihi, da føler man jo at man får litt belønning for lesingen da, hvis man har noe å se frem til;) Nei, jeg finnes ikke kvalm egentlig, bare bittelitt innimelom, men det tror jeg er mest fordi jeg er sulten og sånn. Hehe. Aner ikke hva som er "normalt" jeg, men noen er jo kvalm fra dagen etter el, mens andre blir det etter noen uker, så det virker som akkurat det der er veldig induviduelt. Men puppa er ømme her ja! Det er iallefall helt sikkert, hehe. Gjør vondt bare vesla kommer litt borti vettu..;p Siden dere har prøvd så lenge (og legen vet kanskje om det), så tror jeg bare jeg ville sagt at jeg var veldig bekymret for at noe skulle være galt, kanskje si at du ikke klarer og konsentrere seg, og at du sliter med å få sove fordi du blir liggende og tenke så mye på det..da får du sikkert en tidlig ultralyd:) Du kan jo spørre og om det går ann og ta ultralyd så tidlig og se om ting er der det skal..spill litt dum..hehe. Jeg skulle egentlig til legen 4 april jeg også!! Men, timen ble flyttet til 8 april pga at da er det en kvinnelig lege der som kan utføre den gynokologiske delen! Sambo har ikke særlig lyst til at fastlegen min skal gjøre det, han er mann, så da respekterer jeg det så klart, og har flyttet til hu damelegen er der. Hehe, det sa samboeren min og når vi ble gravide første gang, han skjønte det ikke på leeenge, det gikk faktisk ikke opp for han før vi var på ultralyd - hadde ikke mage enda da heller - da han såg med egene øyne at det var en liten baby der inne. Hehe.. Husker at hu dama som skulle ta ultralyd bare såg dumt på meg og spurte om jeg var sikker på at jeg var gravid (fordi det syntes jo ikke)..hu var så potte sur assa, så jeg håper ikke vi får hu igjen!! Du får "kose" deg med lesingen, så snakkes vi ja! Ha en suuuper dag du også Klemmer fra
Nightelf venter nr. 2 :-) Skrevet 13. mars 2008 #12 Skrevet 13. mars 2008 Heia! Jeg tror jeg skal følge rådet ditt og si det der til legen min Æsj, må være kjipt å komme til sure leger når man skal en såpass stor ting som å se nurket for første gang! Hu hørtes rimelig teit ut hun der du fortalte om ja.. :/ Synd at det finnes noen som overhodet ikke hører hjemme i den jobben de har... Ble litt lesing i dag, men ikke det helt store. Kanskje jeg klarer å konsentere meg mer når foreldra har fått nyheta Går å er smånervøs på morradagen når de skal få vite :-D Jeg har litt lite tilgang på nett nå i påskeferien, så kan ikke være innom her så ofte som vanlig. Men innom kommer jeg Men inntil da; ha ei super helg og god påske!! ) Klemmer
*novemberbebbis* Skrevet 14. mars 2008 Forfatter #13 Skrevet 14. mars 2008 God morgen Det er forståelig! Blir sikkert lettere å lese når de vet ja, for det er jo klart man tenker på det å fortelle en så stor nyhet til foreldrene sine hele tiden;) Jeg har ikke så mye tilgang på nett jeg heller, vi skal på hytta uten strøm;) Men vet ikke helt når vi reiser enda, eller kommer hjem! Sambo har tatt seg fri i hele påske og, fra i dag!!=)=)=), hadde mye ferie til gode, så jeg får være litt sosial med han også Kan hende vi reiser i dag, og mest sansynlig er ikke jeg tilbake her før etter påske da..hehe..leeenge men. Hvis vi ikke preikes, så får du også ha en super helt og en strååååålende påske! :D:D Masse påskeklemmer fra bobla ;D
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå