Gå til innhold

UPROFFT?????!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

trenger noen andre sin mening her....

har akkurat laget min CV. skal søke jobb mange ulike steder i håp om å få fast ansettelse evt sommerjobb++

utdanningen min er svært generell, kan jobbe innen bank,forsikring, rådgiving, ledelse, politikk, kontor og handel, regnskap osv..

det er ingen ledige stillinger utlyst nå, så hadde tenkt å levere søknad alle steder. er glad for den jobben eg får, må jo begynne et sted uansett. men når eg sitter og tenker på søknaden min,blir det litt vanskelig å skrive den når eg ikkje har noen stilling å søke på...

er det dumt å gå innom alle steder og levere KUN CV-en???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

du kan evt skrive nederst eller i starten på CV'n at du er interessert i jobb. Da gjør det ikke noe om du skriver kort og generelt. Du kan f.eks ha et punkt med: 'Nøkkelkompetanse'. Og under der ha et punkt der det står hvilke jobber du er interessert i og hvorfor?

Da skreddersyr du på en måte CV'n til å bli en åpen jobbsøknad/CV.

Skrevet

Jeg jobber et sted hvor det stadig er folk innom som søker jobb, og vi setter alltid pris på at det er skrevet noen linjer. En kort søknad liksom...

Trenger jo ikke skrive så mye.

Skrevet

Siden utdanningen din er generell, som du sier, så må du finne en annen måte å gjøre deg interessant på. En søknad med god profil - og som lyser av arbeidslyst er et sted å starte.

Stå på. Husk at det ikke på langt nær er alle stillinger som blir utlyst.. Så det kan godt være at du er heldig på ett av dine besøk (som kan være en annen måte å gjøre seg interessant på).

Lykke til.

Skrevet

takk for svarene...

fikk bekreftet det eg også tenkte, "litt er betre enn noe", det blir så ufullstendig med kun cv. arb.giver kan tro at søknadsdelen mangler også..;);)

da får eg sette opp en generell søknad å levere med!!

ha ein fin dag videre..

Skrevet

Hva med å skrive et interessebrev? Sett deg litt inn i den bedriften du vil søke hos og skriv hvorfor du kunne tenke deg en jobb der. Skriv også litt om deg selv. Interessebrev er en type åpen søknad og jeg vet om mange bedrifter som har mottatt sånne brev og tatt de frem igjen når det blir aktuelt med nyansettelser. Verdt å prøve kanskje?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...