Gå til innhold

langvarig, litt "rar" feber....

Anbefalte innlegg

Skrevet

tenåring som har veldig ujamn temperatur. stort sett over 38 grader kvar dag, Med som regel feberfri, eller lavast temp morgon og kveld. Har ca 36,3 grader som normaltemp. har vart i ca 2,5 mnd.

Det er ikkje kyssesjuke, stoffskifte, CRP og senkning normal....

Legane berre klør seg i hode, kva kan det vere? Idear?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

*dyttar*

Ingen med idear?

Gjest irismor
Skrevet

Min Xmann hadde slike temperatursvingninger.

Han hadde for mye jern i blodet. Så han tappet en 1/2 - 1 liter blod en gang i måneden. Når jern og leververdiene sank så tappet han sjeldnere.

Få de til å sjekke leververdiene og jernverdier.

Ellers så har jeg ingen gode råd å komme med.

Og forhøyede jernverdier kommer gjerne i tenårene og mest på gutter.

Skrevet

takk for tips, irismor, det skal sjekkast:)

Er det fleire idear her ute?

Skrevet

*dyttar litt igjen*

Er det ikkje fleire som har berre ein liten tanke om kva vi skal tenke på her..... berre eit pittelite forslag? Kva som helst av forslag.... vi står litt fast...

Skrevet

Mannen min holdt på sånn i en del uker for noen år siden og han hadde CMVinfeksjon. Det er visst noe man vanligvis ikke blir syk av, men den vinteren hadde både han og foreldrene mine det.

Hva med mycoplasmalungebetennelse?

Jeg har astma, og jeg kan gå med sånn feber som kommer og går i ukesvis. Antageligvis har jeg det pga en lavgradinfeksjon i lungene, eller bare pga den lokale innflammasjonen i slimhinnene i lungene.

Skrevet

Tusen takk:) der var litt nye idear:) men vil ikkje den lungebetennelsen ha symptom utover feber, "himmel og hav"?

CMV er cytomegalovirus?

Skrevet

Den lungebetennelsen gjør at man ikke blir syk, men langavrig pjusk med litt temp økning over lang tid.

Skrevet

Då skal eg be legen teste det. Er det blodprøve? Regnar nesten med det, antistoff eller noke...

Takkar for forslag, og blir kjempeglad for fleire. Godt å ha når vi skal til legen IGJEN......

Skrevet

*dyttar forbi...*

Har noken fleire idear?

Skrevet

Ja, cmv er cytomegalovirus. Mycoplasmaen kan gi hoste, men nødvendigvis ikke så mye. Dn påvises best med røntgen, for det nytter ikke å høre noe, og den gir ikke utslag på crp.

Skrevet

bra om det er rtg, for ungen har angst for blodprøver. hehehe ...litt pyse:)

Vi har vore til legen 2 gangar, og ho har hatt kontakt med barnelege. Ingen av dei er sikre. men dei har heller ikkje nevnt den lungebet. Kanskje svaret er der?

Ein blir jo litt bekymra for om det er noke alvorlig gale, når det varer så lenge...

Skrevet

Eg dyttar litt igjen, i håp om at det er fleire her no:) kanskje noken har forslag/idear no også:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...