Gå til innhold

Sovepose til jente, 5 år?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Min lille snuppe skal på 2-dagers leirskole med barnehagen og er selvsagt veldig oppe i dette med pakking og utstyr nå. Hun har sett soveposer for barn med prinsessemotiv på en eller annen lekebutikk og ønsker seg selvsagt dette av hele sitt hjerte. Jeg og sambo synes egentlig det er litt i overkant å kjøpe en sovepose kun for denne turen og kun for motivet, vi har jo soveposeri voksenstr som burde gå greit å bruke. Men bestemora har selvsagt hørt henne og vil gjerne spandere dette da..

 

Lurer på om noen har erfaring med slike soveposer? regner med det ikke er kvalitet til utebruk akkurat, men dette blir jo en vanlig hyttetur med innetemperatur. Fant ut nå at Toys r' us har slike prinsesseposer til 169,- og det er jo rimelig da. Blir vel ikke brukt så vanvittig mye, men nå venter vi jo en liten søster, så da kan jo hun også bruke den senere..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Og glemte spørre; hvor har dere evt kjøpt slike, til hvilken pris, og hvor varme (/kalde:)) er de?

Skrevet

Min erfaring er at de er å regne som leketøy. Mine har fått av tanta si til jul og bursdager, og de har vært veldig populære på overnattingsbesøk og slikt. Men det er simpleste kvalitet med tanke på varme og utlufting og slike ting. Jeg synes også de er veldig små. Riktignok har jeg lange barn, men de vokste ut av dem lenge før skolealder..

 

Men med pysj så holder de jo til overnatting inne i hytte, eller i telt i hagen til sommer'n.

 

Sportshusene (altså de store kjedene har juniorsoveposer i bedre kvalitet, men da er nok prisen 169,- ganger x, og da er det jo kjekt å vite at den virkelig blir brukt...

Skrevet

Hei igjen:) Takk for svar. Ja, det var det jeg tenkte også, at det blir mest leketøy. Og det er jo ikke akkurat ofte hun skal på hyttetur og vil få brukt den. Men sjekket på nettsidene til noen sportsbutikker og de juniorsoveposene kostet jo minimum 600 kr, og det er ihvertfall uaktuelt med tanke på hvor lite det blir brukt.

 

Men, når bestemora abs ville kjøpe en sånn og den ikke er dyrere og det holder til hyttebruk så kan vi vel ikke nekte henne det:)

 

Forresten, Krusemynthe; så at du nevnte Hverdag av Louis Jacoby på en annen tråd- den er bare utrolig rørende da! Mine foreldre hørte den på radioen her og ble sittende blanke i øynene begge to, ved tanken på at det var flere tiår siden de hadde hverdagsstrevet med 3 små selv:)

Skrevet

Det er jo det som er med den sangen. Den minner oss liksom på å se sjarmen i det livet vi lever, mens vi fortsatt lever det. Plutselig er den tiden forbi - og da kan vi jo bare se tilbake på tiden og lure på hva vi drev med....

 

Jeg liker spesielt godt "mellomstevet":

 

"Du er kysten som de engang seiler fra

si meg - hvem er stor og hvem er liten da?

Når fremtidshavet ligger som et speil

så blås din medvind inn i deres seil"

 

Jeg holder noen fordrag i ny og ne om barns medvirkning og jeg prøver å få folk (som jobber med barn, eller foreldre) at vi må slippe litt løs for å gjøre disse ungene sterke, reflekterete, ansvarsbevisste og endel andre ting, nettopp fordi vi ikke kan følge dem hele livet. De skal ut å seile på egenhånd engang - og da må de ha ballast og erfaring nok til å mestre sitt eget liv.

 

Nei - nå var jeg i gang igjen. Får la det bli med det;-)

Skrevet

Det er helt sant! Det er så viktig å gi barna ansvar, verdier, oppmuntring og omsorg- og masse kjærlighet.. Og se det verdifulle i hverdagen med små individer som prøver ut grenser og leter etter egen identitet. Tida går så vanvittig fort, plutselig er dagene da man slet med påklednig og levering i barnehagen forbi.. Fryktelig hormonell jeg for tida, så sipper jo bare ved tanken:) Det er jammen godt at det snart kommer en ny liten inn i livene våre, jenta vår er blitt stor så fort..

 

Plutselig kom jeg langt bort fra soveposetemaet her gitt:) Men spennende det arbeidet du driver med da!

Skrevet

Sjekk tråden "Fly i uke 38" på 2.trim, så skal du får se jentene som klarer å rote seg langt bort fra temaet!!!

 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...