SOMMER :) Skrevet 10. mars 2008 #1 Skrevet 10. mars 2008 Gutten min på 8 mnd ligger her med sonde i nesa for ph registrering. Andre som har vært gjennom det samme??
ma♥med 2 små jenter♥ Skrevet 10. mars 2008 #2 Skrevet 10. mars 2008 Hei! Ja, dattera mi hadde det da hun var 3 mnd. Kom fram at hun hadde refluks med 317(!!) sure oppstøt i døgnet. Undersøkelsen er grei, når man først har fått ned sonden. Og det har jo dere gjort allerede. Så får vi håpe han fikser å ha den der. Lykke til!
Gjest calendulac Skrevet 10. mars 2008 #3 Skrevet 10. mars 2008 Ja. Men gutten min var 13 mnd, vær glad du er tidligere ute.. Jeg slet veldig med at han ville dra den ut, rive i tapen osv. Brukte sokker på hendene hans så han ikke fikk tak, og måtte ellers finne på morsomme ting hele tida så han glemte at han hadde sonden. Natta var ille, for han beveger seg mye i løpet av natta, kryper rundt i sengen osv. Jeg tredde sonden/ledningen ned i nakken på pysjen og langs hele ungen og utav ene benet, slik at han hadde den unna hendene og fikk den etter seg når han krøp. Men endte med at jeg gikk og bar på ham mye, var veldig redd han skulle dra den ut i løpet av natta også, for det var så ille å sette den inn og ville helst slippe reprise.. Huff stakkar, det er et tøft døgn, hvor langt uti døgnet er dere? Pga mistanke om refluks? Klem til dere!
Gjest calendulac Skrevet 10. mars 2008 #4 Skrevet 10. mars 2008 Forresten var det vanskelig å få ham til å spise, evt ikke om du har merket noe til det, spørs jo hva han spiser til vanlig. Tror brødbiter er ekkelt, det ville ikke gutten min ha hvertfall. Men yoghurt og tynn grøt var ok. Lykke til
lenej :o) Skrevet 10. mars 2008 #5 Skrevet 10. mars 2008 jepp, vi var no i november, når mini bare var ett år. var et slitsomt døgn da.. først var det jo tortur å få den ned, men så klarte han jo å rive den opp igjen, så da ble det tvang på nytt igjen.. så ble det tvangshlding i røntgenmaskin for at dem skulle se den var plassert rett. vi var veldig slitne alle mann etter det.. gikk bra på natta, var oppe en gang i løpet av natta å snurra han løs fra ledninga.. mini hadde kraftig refluks. fikk heldigvis medisin da..!
SOMMER :) Skrevet 10. mars 2008 Forfatter #6 Skrevet 10. mars 2008 Mange som har opplevd det skjønner jeg.. :-) Han fikk sonden kl 8 i dag. Skal ta den ut kl 7 i morgen tidlig. Gikk greit å legge den ned, litt gråting med en gang. Merker ikke noe ubehag nå. Men må hele tida passe på så han ikke drar den ut. Hvis han ikke drar den ut tror jeg dette skal gå greit. Men er glad storesøster på 2 1/2 er hos besteforeldrene mens dette pågår. :-) Hva lå ph på hos deres barn?
Gjest calendulac Skrevet 10. mars 2008 #7 Skrevet 10. mars 2008 Det er noe med at den ikke skal ligge under 6 mer enn en viss prosent av døgnet eller noe (for barn over 1 år, på de mindre er det høyere toleranse-grense tror jeg, pga gulp er vanligere hos spedbarn og regnes som normalt i større grad enn etter 1 års alder). Husker ikke verdiene men sønnen min hadde dobbel så høy prosent som hva de regnet som normalt, så han fikk medisin (losec) og går på den ennå. (20 mnd nå)
SOMMER :) Skrevet 10. mars 2008 Forfatter #8 Skrevet 10. mars 2008 Okei. Han ligger mest rett over 6. men er ofte på både 5 og 4. Jaja vi får bare vente å se hvordan dette går. Håper han slipper medisiner siden han også får astma medisiner.
Gjest calendulac Skrevet 10. mars 2008 #9 Skrevet 10. mars 2008 Mange mener luftveisproblemer har sammenheng med refluks, fordi stadige oppstøt forstyrrer og uroer "hele systemet", nedsig av mageinnhold i luftveiene osv. Gutten min hadde både bronkitt, Rs og 2 ganger lungebetennelse inntil han fikk losec, nå er han MYE bedre på alle måter. Poenget med dette var at kanskje astmaen vil bli bedre hvis dere blir kvitt gulpinga også Lykke til
SOMMER :) Skrevet 10. mars 2008 Forfatter #10 Skrevet 10. mars 2008 Ja jeg har skjønt at det kan påvirke luftveiene. Ellers skjønner jeg ikke så mye fordi han gulper ikke mye. Men har masse luft i magen og magesmerter. Håper iallefall han blir bedre... :-)
Gjest calendulac Skrevet 10. mars 2008 #11 Skrevet 10. mars 2008 Mistenket de refluks tross at han ikke gulper? Hm, rart. Men det kan sikkert arte seg forskjellig. Min gulpet MYE, og ikke bare når han hadde spist. Men la bra på seg, derfor tok det lang tid å få overbevist systemet om at han trengte utredning.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå