Gjest Skrevet 10. mars 2008 #1 Skrevet 10. mars 2008 en stund siden jeg har vært her inne......men et tur til øre nese hals spesiallist fikk meg til å søke litt råd her inne igjen:) jenta mi på tre år har lenge vært mye syk, og hatt tung pust og pustestopp om natta. og nå er avgjørelsen tatt om at hun må oppereres, og det med en gang. Hun har det største mandlene legen noen sinne har sett!! Selv om jeg vet at dette er en helt vanlig , og som regel ufarlig opperasjon, er jeg litt bekymret. Så jeg skulle så gjerne hørt fra dere som har barn som er opperert, og om hvordan det gikk i tiden etterpå. formen til barnet, eventuelle komplikasjoner osv. Vil gjerne også høre om selve opperasjonen, hvordan dere hadde det da. Liker ikke tanken på å sitte å vente mens de oppererer..... Jeg er vanligvis ikke bekymret av meg, emn dette gleder jeg meg ikke til! Jeg setter stor pris på svar:) Hilsen en litt bekymret mamma.
Gjest Skrevet 10. mars 2008 #2 Skrevet 10. mars 2008 Datteren min opererte vekk mandler og polypper rett før hun fylte 6 år, og det gikk kjempebra! Nå tror jeg ikke hennes var så kjempestore(jeg husker faktisk ikke), men det ble i alle fall bestemt at hun skulle opereres fordi hun var så mye syk, og ikke fikk nok søvn pga snorking/pusteproblemer når hun var i dyp søvn. :/ Det er jo ekkelt å legge små barn i narkose uansett, men det er heldigvis en operasjon som ikke tar så lang tid. Vi var inne på klinikken (en privatklinikk) i noen timer, så fikk vi dra hjem når hun våknet etter narkosen. Det første døgnet etter operasjonen var ikke noe særlig, da hadde hun ganske vondt og var trøtt og uggen. Men etter det gikk det faktisk ganske bra altså. Hun ville ha vanlig mat og klarte å snakke osv. Men så kommer det som virkelig er bra: Hun har nesten ikke vært syk etter operasjonen. Og søvnen er superbra!
minsta Skrevet 10. mars 2008 #3 Skrevet 10. mars 2008 Det har vært mange innlegg her i det siste om mandle operasjoner, så du kan jo forsøke å søke de opp igjen. Mange gode tips og mye trøst til bekymrede mødre! .-) Da jeg skulle opereres selv, sa legen til meg før operasjonen at du ikke kunne se hvor store de var. De er forskjellig plassert på folk. På noen kunne det se ut som at de ikke var spesielt store, for mesteparten var skjult. På andre igjen så mandlene kjempestore ut, men det var fordi de ikke var så skjulte. En kunne først se den egentlige størrelsen etter at de er skjært ut... Minstemannen min på 3 år ble operert for ca 1mnd siden, og hvis du ikke finner de innleggene jeg snakket om så kan jeg servere deg min gladhistorie som trøst... Bare spør! :-D
Gjest Skrevet 10. mars 2008 #4 Skrevet 10. mars 2008 tusen takk for svar begge to:) jeg skal søke og se om jeg finner noen gamle tråder.... takk for tipset:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå