Englemamma Skrevet 10. mars 2008 #1 Skrevet 10. mars 2008 I januar begynte jeg i ny jobb, og i februar oppdager jeg at jeg er gravid! Med spiral.. så dette var ikke planlagt, men veldig koselig likevel! Problemet mitt er at jeg har ikke fortalt noe på jobben enda, dels fordi sjefen er en skikkelig drittsekk, men mest fordi vi må ta prøver av babyen for å se om vi får beholde det. ( Vi har en genetisk sykdom som gjør at guttene våre ikke er levedyktige utenfor mors liv.) Den prøven tok vi i dag, og nå må vi vente i ca en uke før vi vet noe mer. Jeg ble sykemeldt i tre dager. Jeg oppdager når jeg leser sykemeldinga mi at legen har stemplet den med et stempel :Seksjon for fostermedisin og ultralyd, Riksen. Det kommer jo de til å se, og hva gjør jeg da?? Må jeg fortelle alt ? Huff, jeg ble litt i villa nå..
Gjest Skrevet 10. mars 2008 #2 Skrevet 10. mars 2008 hei er du sikker på at det er stemplet på den delen arbeidsgiver skal ha? tror ikke de får lov til å opplyse om hva som feiler deg. lykke til med prøvene;) krysser fingrene for deg...
Gjest Skrevet 10. mars 2008 #3 Skrevet 10. mars 2008 Nei, det syntes jeg ikke du behøver, spør han deg direkte kan du vel bare svare at det er utredning? Krysser fingrene for deg forresten og håper det går bra!
Krusemynthe Skrevet 10. mars 2008 #4 Skrevet 10. mars 2008 Hvis legen har skrevet det på den delen som skal til arbeidsgiver ville jeg ringt og bedt om en ny sykemelding.... Du har ingen plikt til å fortelle arbeidsgiveren din hvorfor du er sykemeldt.
mygirl Skrevet 10. mars 2008 #5 Skrevet 10. mars 2008 sant som du sier fornøyd.. de har ikke lov å opplyse om det.. den første siden skal du jo rive av og beholde selv.. resten skal du levere til arbeidgiver.. og der skal det ikke stå noe
Piken på landet Skrevet 10. mars 2008 #6 Skrevet 10. mars 2008 Den fremste siden på sykemeldingen skal du beholde selv, men viss legen har stemplet de andre sidene også, hadde jeg ringt til det aktuelle legesenteret, forklart situasjonen, og bedt om en ny. Lykke til!
Englemamma Skrevet 10. mars 2008 Forfatter #7 Skrevet 10. mars 2008 Diagnosen står ikke på den slippen som jobben skal ha, men legen har stempla alle sidene med dette stempelet.. Og skjønner de jo hva som skjer. Vår førstefødte ble nemlig født med denne sykdommen og etter en lang kamp mista vi har da han var 16 mnd, Og denne historien ( som er litt lengre om komplisert.. ) vet de på jobben om. Og de vet også at når vi skal ha barn igjen må vi testes. Så her er det egentlig bare for dem å regne 2+2=4.. Skitt også, jeg hadde virkelig tenk å vente litt.. Kommer til å bli et skikkelig helvete på jobb, jeg gruer meg skikkelig
Gjest Skrevet 10. mars 2008 #8 Skrevet 10. mars 2008 ring legen din da, å få det fikset;) ( sier optimisten) det går sikkert fint. er jo uannsett greit å holde det for dere selv i perioden fremover, siden sjefen var dum..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå