fru tekopp Skrevet 10. mars 2008 #1 Skrevet 10. mars 2008 Hva betyr 1 exu 1 ma exu tror ikke jeg har hørt om MA vet jeg egentli tror jeg, er bare skikkelig tett i pappen i kveld:) Og hva er fortskjellen på MA og SA? Har klippet og limt fra et annet innlegg. Håper det går greit.
Psyche Skrevet 10. mars 2008 #2 Skrevet 10. mars 2008 MA = Medisinsk Abort SA = Spontan Abort EXU =graviditet utenfor livmoren?(er ikke sikker på den, altså)
meg & to små vampyrer Skrevet 10. mars 2008 #4 Skrevet 10. mars 2008 ER ikke MA = Missed Abortion da? Altså, en abort som ikke er provosert frem, men som ikke kroppen kvitter seg med av seg selv? Jeg bare har sikkert misforstått..
Mamman til Mari Skrevet 10. mars 2008 #6 Skrevet 10. mars 2008 Trur forskjellen på en sa og en ma er at ved en sa (spontan abort) støter kroppen ut fosteret selv ved blødning, men ved ma (missed abortion) dør forstert i magen, kan være dødt der inne en god stund før en merker det. Må fjernes ved utskrapning. Ikke helt sikker på dette altså, men sånn har jeg forstått det...
Gjest Skrevet 10. mars 2008 #7 Skrevet 10. mars 2008 Exu er extrauterin graviditet, altså gravid utenfor livmor Ma er missed abortion, det vil si at embryoet er dødt uten at det har kommet ut, eller at det har vært dødt en tid før det kommer ut eller må til utskraping
Psyche Skrevet 10. mars 2008 #8 Skrevet 10. mars 2008 Da har jeg misforstått. Beklager at jeg feilinformerte
Prinsessa&pøbelr@kkeren Skrevet 10. mars 2008 #9 Skrevet 10. mars 2008 Jepp, det er stemmer det.. SA- spontan abort,døde fosteret kommer ut av seg selv.. MA-missed abortion,dødt foster, må ha hjelp (utskrapning)for å få det ut.. Ex.u.- graviditet utenfor livmoren..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå