Koja Skrevet 10. mars 2008 #1 Skrevet 10. mars 2008 Hvis far har barnet 21 dager, og mor har barnet 13 dager, er det da slik at far har ovedomsorgen, og hva har eventuelt far krav på???Takknemmelig for svar:)
MissAntrop Skrevet 10. mars 2008 #2 Skrevet 10. mars 2008 Hvis den ene parten har mer enn 50% av omsorgen har han/hun hovedomsorg for barnet. Usikker på hva du mener med krav? I hvilken forbindelse da?
Gjest -<<- Skrevet 10. mars 2008 #3 Skrevet 10. mars 2008 Ja, da har far hovedomsorgen. Krav på stønader som aleneforsørger. Dobbel barnetrygd, barnebidrag, omsorgsstønad om han kvalifiserer, bidrag til utgifter til barnepass etc.
ana baroma Skrevet 10. mars 2008 #4 Skrevet 10. mars 2008 Jeg vil tro at da har far hovedomsorgen, ja. Men dette er jo noe man må bli enige om som foreldre:) Han har da krav på dobbelt barnetrygd dersom han bor alene med barnet. Han har uansett krav på bidrag fra mor + en del stønader med visse kriterier. Sjekk ut aleneforeldredebatten, de har peiling:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå