Gjest Skrevet 10. mars 2008 #1 Skrevet 10. mars 2008 De går ut på dato imrg, så må bruke de idag. Er ikke i det kreative hjørnet..
♥Love is in the aiR♥ Skrevet 10. mars 2008 #2 Skrevet 10. mars 2008 Lag marinade: olje,karri,paprikakrydder,grillkrydder,gastromat,pepper,hvitløkskrydder og stek=) namenam.... Kan også kutte i fine terninger og bruke på pizza.
Himmel og hav Skrevet 10. mars 2008 #3 Skrevet 10. mars 2008 Del de i to på langs, krydre med pepper og estragon, surr bacon rundt og stek dem pent brune i stekepanna. Server med pasta, ris eller pannestekte poteter, stekt sopp, og grønnsaker, evt saus til (bernaise eller peppersaus) . De blir enda bedre hvis du lar dem (kyllingfiletene) ligge i yoghurtmarinade noen timer først.
Milde Malurka Skrevet 10. mars 2008 #4 Skrevet 10. mars 2008 Legg dem i ildfast form, knus potetgull med salt over, strø over med ost, og stek det i ovnen!!!! Server med ris og salat, gjerne kylling bretagne saus i tillegg.!!! DET er godt det:)
Konsulent surrehue+3 med tut Skrevet 10. mars 2008 #6 Skrevet 10. mars 2008 Kyllinggryte Skjær kyllingen i strimler, brun lett i panna Ta en pose kylling bretagnesaus og en pose kremet kyllingsaus i sammen kasserolle. Når sausen er kokt opp tilsetter du kyllingfileten. Om du ønsker, skjær opp løk og champinong og ha oppi. Mot slutten tilsetter du et halvt beger med rømme. Server med jasminris og broccoli
Gjest Skrevet 10. mars 2008 #7 Skrevet 10. mars 2008 Disse to er mine favoritter, den første har jeg fått av ei inne på BIM for lenge siden, Olebrumma kalte hun seg, og den andre er fra matsiden.no. Kyllingoppskrift Bruk 1 hel kylling i (store?) biter eller skjær opp kyllingfileter i biter og stek disse. Skjær 2 paprika (gjerne i forskjellig farge) 1-2 løk og noen sjampinjong i biter og stek disse i en wok. (Du kan også ha andre grønnsaker:-) Dryss ca 1 ss hvetemel over grønnsakene og bland. Tilsett 1 pk matfløte, 1-3 dl vann (alt etter hvor tykk saus du vil ha, du kan tilsette mer etterhvert.-) og en terning hønsebuljong. Rør alt godt sammen og la det koke i 3-5 min. Mot slutten tilsetter du 1-2 ss chilisaus (eller tomatpuré, dersom du ikke er så glad i sterk mat), litt estragon, pepper og evt salt (du kan godt smake før du tilsetter salt, da høsnebuljongen inneholder en del salt). Legg til slutt i kyllingen og la den bli varm. Serveres med ris (eller pasta) og gjerne med en god salat. Har du barn som skal spise, kan også ferskt brød vedsidenav være godt. Mine barn elsker å dyppe brødet i den gode sausen:-) Kylling med eksotiske poteter. Ingredienser 2 grillede kyllinger eller stekt kyllingfilet i biter Eksotiske poteter: ca. 1 1/2 kg poteter 4 dl crème fraîche 1 ss mangochutney 4 ss chilisaus 2 båter hvitløk 2 ts karri 1 ts paprikapulver 1 ts pepper 1 ts buljongpulver 1 1/2 ts tørket estragon 2 dl revet ost Fremgangsmåte Skrell potetene og skjær dem i litt tykke skiver, ca. 3-4 mm tykke. Legg skivene i en smurt ildfast form. Sett den i ovnen ved 200 °C i ca. 30 minutter. Del kyllingene i passe serveringsstykker, og legg dem over potetene. Bland sammen crème fraîche, mangochutney, chilisaus, presset hvitløk, karri, paprikapulver, pepper, buljongpulver og tørket estragon. Fordel blandingen over kylling og potetfatet, og stek videre i 15-20 minutter ved 180 °C. Server denne freidig krydrede retten med en frisk salat.
Gjest Skrevet 10. mars 2008 #8 Skrevet 10. mars 2008 Dævven steike - nå lider jeg valgets kvaler - blir mye kyllingmiddager framover her i gården!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå