Skihild Skrevet 10. mars 2008 #1 Skrevet 10. mars 2008 Hei! Er det flere her inne som planlegger å få et barn til, der forrige nå er over seks år gammel? Vi har en som nå er ni og en på sju, også tenker vi å prøve å få termin i januar, det betyr at det blir ti og åtte år ned til tredje. Hadde vært gøy med flere som er nesten i samme situasjon.
Ella-83 Skrevet 10. mars 2008 #2 Skrevet 10. mars 2008 Tja.. Sambo har barn fra et tidligere forhold som blir 11 i år. Dersom alt klaffer kan det hende at vi blir prøvere til sommeren. Det blir hvertfall minimum 11 års forskjell på de.
BabyMe Skrevet 10. mars 2008 #3 Skrevet 10. mars 2008 Jeg har ikke noen barn fra før, men jeg er en "etternøler" selv. Broren min er 12 år eldre enn meg, men vi har hatt det bra vi oppgjennom oppveksten! Han var flink til å passe på lille søstra si! Så jeg har gode erfrainger med det!
Smiley `Venter baby i april ` Skrevet 10. mars 2008 #4 Skrevet 10. mars 2008 Vi er i samme situasjon som dere. Har en på ni og en på snart sju og planlegger nå å prøve på nr tre så vi får termin mellom februar og mai 2009. Jeg synes at dersom vi først har bestemt oss for å få nr tre så bør det bli ganske snart. Er redd for det ikke skal bli samme søskenføleslsen mellom barna dersom det blir alt for stor aldersforskjell mellom dem.
Skihild Skrevet 10. mars 2008 Forfatter #5 Skrevet 10. mars 2008 Det er sånn jeg og tenker nå. Enten så blir det nå eller så blir det ikke noe av. Min mann har en lille bror som er 18 år yngre enn han selv. Han føler han har blitt mer som en onkel til sin egen bror. Også synes jeg det er noe med å ikke holde på så lenge med små barn. Vi begynte tidlig, jeg var 21, og da kunne vi vært ferdig med det nå. I en alder av 30, men synes liksom det er plass til en til.... Men ser jo også gleden til de to eldste, at det er mulighet for at det kommer en lillesøster eller lillebror. Tror den kommer til å bli tatt veldig godt vare på!
Smiley `Venter baby i april ` Skrevet 11. mars 2008 #6 Skrevet 11. mars 2008 Det er selv en aldersforskjell på 14 år på meg og min yngste søster, og det er som du sier, det blir mer en tante/mamma følelse for henne enn en søsterfølelse. Jeg fikk nr to da jeg var 23 år og tenkte den gangen at jeg ikke skulle ha flere enn to barn. Det har jeg egentlig tenkt helt frem til ca 7-8 mnd siden. Tror kanskje det er fordi nå er jeg straks 30, og det er enten nå eller aldri. Dessuten synes jeg det er litt lite med "bare" to barn. Hadde vært veldig kjekt med en liten baby til i huset :-)... Så nå går jeg bare å tripper og venter på at april skal komme og vi skal fjerne spiralen og sette i gang med prøvingen :-)
Skihild Skrevet 11. mars 2008 Forfatter #7 Skrevet 11. mars 2008 Det er så fiffi, for slik hadde jeg det og. Vi var begge enige om at nå hadde vi de vi trengte, en gut og en jente. Jeg var også 23 da. Og tenkte at når andre rundt oss fikk småbarn med nattevåk og bleier, så var vi ferdige! MEN så var det med å "mangle" nummer tre. Har begynt å føle det nå de siste månedene. Og mannen min er kjempe klar! Så jeg slutta på pilla i januar, bruker ein pearly nå. Og har full kontroll på EL, bare TR er i rute. VI skal på en tur i påsken, og hadde ikke lyst til å måtte tenke på et eventuelt svangerskap da, derfor så kommer vi til å starte i april, passe langt inn i april, så det er størst sjans for at den kommer i 2009 og ikke slutten av 08. Kjempe moro:-) Lykke til med deres spire 09!
Smiley `Venter baby i april ` Skrevet 12. mars 2008 #8 Skrevet 12. mars 2008 Lykke til med prøvingen til dere også, så treffes vi kanskje inne på Bli gravid eller 1.trimester :-) Hadde vært kjekt og følge hverandre i tiden fremover og se hvordan det går...
Skihild Skrevet 12. mars 2008 Forfatter #9 Skrevet 12. mars 2008 Ja, det blir artig å følge med på! Ekstra moro når vi har så like utgangspunkt. Nå drar vi på tur til fredagen, så når vi kommer igjen, da er det ikke lenge til vi starter for alvor:-)
*snartklar* Skrevet 12. mars 2008 #10 Skrevet 12. mars 2008 datteren vår er 7 1/2 år og enebarn...hvis prøvingen klaffer nå til sommeren vil hun være nesten 9 før hun får søsken....grunnen til at vi har ventet er fordi vi var unge foreldre (jeg 16, han 19)....så det er utdanningen min som har stoppet oss fra å prøve....hun gleder seg til å få søsken; dette er noe hun har snakket om veldig lenge
Skihild Skrevet 12. mars 2008 Forfatter #11 Skrevet 12. mars 2008 Hei *siv* Tenk så spennende for en jente i åtte års alderen og bli storesøster! Ser bare på mi tulle, som blir sju i sommer. Hun øver på å være storesøster med alt av småbarn. Har SÅÅÅ lyst på en lillesøster eller lillebror. Men det er respekt å bli mamma når en er 16 år! Synes jeg var ung, men jeg var 21 år. Men du er nok et bevis på at det går faktisk bra, selv om en er ung, uten utdanning og jobb. Selvsagt er det en annen vei å gå enn for dem som "har alt" klart. Jeg hadde heller ingen utdanning, annet en vgs, da jeg ble mor. Men i dag så kan en faktisk få seg utdanning i "voksen" alder også! Husker flere episoder, fra legekontor, sykehus og jordmor, der jeg alltid var "den unge moren". Akuratt som om jeg ikke var klar over det! MEN jeg skulle hørt den legen som omtalte en mor i slutten av tredve åra som en "gammel mor"! Lykke til med prøving, blir moro å følge med:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå