Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan det være farlig for barnet? Datt på rompa/ryggen... Vet jo at kun ligger godt polstret inne i magen men..:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

man skal vel alltid ringe føden etter ett fall, mener å ha lest det et sted.. men mest sannsynlig så har bebis det kjempe bra:)

Skrevet

tror ikke du skal bekymre deg hvis du ikke datt på magen, da hadde jeg ringt til legen. du skal sikkert til legen eller jordmor snart syns du burde spørre de når du kommer inn, men jeg ville ikke vært så veldig bekymret.

Skrevet

Jeg fikk beskjed om det da jeg falt for noen uker siden at enn skal kontakte føden når enn faller på rumpa og ryggen. Viktig å få komme inn på sjekk for å sjekke hvor morkaka ligger og at den ikke løsner. Jeg falt på rumpa og de sa jeg var heldig fordi morkaka lå fremme på magen. Men at jeg måtte være forsiktig frem til fødselen. Alt var bra hos meg da. Men ring for sikkerhetsskyld du så lenge du falt og slo deg på den måten.

Skrevet

Ja, morkaka ligger fremme hos meg også.

Var på tur hjem fra kontroll hos jordmor da det skjedde, hehe...

Er ganske sikker på at litj-tuppa har det bra, kjenner hun spreller godt i magen, men skader ikke å ringe de:)

Skrevet

Hun har det sikkert bra ja, men etter det jeg forstår angående slike fall så er det ikke nødvendigvis slik at babyen tar direkte skade av det, men at morkaka faktisk kan løsne, og da kan det bli kritisk etterhvert. Men sannsynligheten for at det skjer er sikkert liten. Men jeg synes du burde ringe ja.

Skrevet

ring føden du - nettopp pga sjansen for skade på morkaken:)

Skrevet

Liten oppdatering fra HI:)

Har ringt føden nå, det var ikke noen grunn til bekymring så lenge fallet ikke var på magen:) Morkaka ligger som sagt forran til meg, og hvis det skulle være noe så ville jeg har merket det ved en blødning. Så alt var helt fint sa de:)

Får bare prøve å holde meg på bena nå framover, slutte å leke Bambi:) Hehe...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...