rosa og en blå Skrevet 10. mars 2008 #1 Skrevet 10. mars 2008 Ei venninne av meg fikk brev etter en livmorprøve... Hun fikk til svar att prøven var usikker og hun må ta ny.. Hva kan dette bety. ?? Hva testa tar legane i livmora?
olla Skrevet 10. mars 2008 #3 Skrevet 10. mars 2008 celleprøve, de vil nok ta en ny, for å sjekke om det er celleforandring, eller ikke.
rosa og en blå Skrevet 10. mars 2008 Forfatter #4 Skrevet 10. mars 2008 ja for de tror det er celledeling? rart de har skrevet usikkert.. og hun får ny time om 6 mnd.. syns det var lenge å vente om man liksom har celledeling.
rosa og en blå Skrevet 10. mars 2008 Forfatter #5 Skrevet 10. mars 2008 hun er jo kjempe redd.. bør hun kreve ny prøve før?
Gjest Skrevet 10. mars 2008 #6 Skrevet 10. mars 2008 Det har sikkert vært antydning til celleforandringer, slik at de vil sjekke en gang til. Det er veldig mange som har celleforandringer på livmora og dette er nok ikke noe å bekymre seg for. Selv har jeg hatt det flere ganger, og må derfor sjekkes en gang i året.
Gjest Skrevet 10. mars 2008 #8 Skrevet 10. mars 2008 Dette er helt vanlig prosedyre. Hvis det er antydning til celledeling vil man følge opp vedkommende etter en tid for å se om det har utviklet seg eller bare forsvunnet av seg selv (som det ofte gjør). Venninna di har nok ingen ting å bekymre seg for:-) Hun kan nok ta det helt med ro og ta en sjekk om 6 mnd. Selv hadde jeg store celleforandringer under svangerskapet, men disse forsvant helt av seg selv. Hvis ikke hadde det nok vært aktuelt med en helt enkel operasjon der man skraper bort litt av vevet. Dette er heller ikke noe å være redd for;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå