Gå til innhold

Er det ubehagelig med utskrapning?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Nettop fått vite at jeg har en MA. Venter nå på å få komme til utskrapning. Føler meg helt knust, dette kom som et sjokk på meg. Ble tilfeldig oppdaget på ultralyd i uke 10. Jeg lurer på, er det ubehagelig å gjøre en utskrapning? Hvordan foregår det? Tar det lang tid?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Føler så med deg, dette er en skikkelig ekkel opplevelse. Hadde selv MA i oktober, oppdaget 12+4. Utskrapningen er ikke smertefull. Du får smertestillende og lett narkose. Og du husker ingenting av inngrepet når du våkner. Så får du dra hjem ganske raskt etter det. Jeg var inne 09.00 og ute kl 13.00. Hadde også samtaler med sykepleier og en GU før inngrepet. Også hadde jeg en samtale før jeg dro hjem. Etterpå har du mens-liknende smerter, men ikke vondt. Jeg var litt overrasket over hvor greit dette gikk, trodde det skulle være verre.

Følte meg nedstemt/lei meg i 2 uker etterpå, så gikk det bedre. Alle er jo forskjellige der. Også ble jeg fort gravid igjen, og er 11+4 (håper det går bra denne gangen!).

Ønsker deg masse lykke til og gir deg en lang klem

Skrevet

hei.eg hadde en BO og hadde utskrapning den 6 mars.masse men det ,jeg gruet meg var ingenting å grue seg for di tar godt vare på deg på operasjons stuå.den dagen du skal ta det så er dt fasting fra 00.00 om kvelden til etter du har vært på utskrapning,og du får en kanyl i hånden der du får intrevenøst.du kjenner ingenting når du får utskrapning, du er i nerkose.etterpå er det ein del menssmerter,men det kan du få parcet for det;)

og du kan blø litt etter ingrepet.jeg var heldig og ikke blødde noe serlig etterpå;) håper det hjalp litt

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...