ChellBell - har født! Skrevet 10. mars 2008 #1 Skrevet 10. mars 2008 Er det noen som vet noe om det? Det er jo så mistenkelig billig de kjolene og alle som har bestilt sier jo at det er ordentlig kvalietsarbeid og kjempefine kjoler. Jeg er bare redd for at jeg støtter barnearbeid eller noe ved å kjøpe kjolen min der...
Vannmann35 Skrevet 10. mars 2008 #2 Skrevet 10. mars 2008 Agapa sine kjoler produseres også i Kina - er nok svært mange av kjoleprodusentene som får laget kjolene der. Tviler uansett på at det er barnearbeid, er jo ganske avanserte broderier på mange kjoler, noe jeg tror det må en voksen, erfaren syerske for å få til...
Kanutten83 Skrevet 10. mars 2008 #3 Skrevet 10. mars 2008 Jeg tror grunnen til at der så billig er at det kopikjoler og at de har ganske så mange bestillinger, så da kan man jo holde prisen nede:o)
SusieQ-Anna210707+Kasper090409 Skrevet 10. mars 2008 #4 Skrevet 10. mars 2008 Tanken har slaatt meg, men jeg haaper og tror at det ikke er tilfelle. Hadde jeg visst med sikkerhet at kjolen ble sydd av barnearbeidere, hadde jeg ikke bestillt derfra. Saa jeg lar heller tvilen komme dem til gode. Det sier seg selv at det blir mye billigere uten diverse mellommenn. Her handler man direkte fra fabrikken, og ja, det er tross alt kopier. Men DET er ikke noe jeg bryr meg om.
ChellBell - har født! Skrevet 10. mars 2008 Forfatter #5 Skrevet 10. mars 2008 Det er sant.. De får nok ganske mange bestillinger. Det er jo ingen hemmelighet at det er billigere å få sydd klærne sine i Kina og Thailand så jeg skal tro det beste Det ville nok ha kommet ut på et eller annet tidspunkt hvis de ikke gjorde ting ordentlig. Takk for tilbakemeldingene! Planlegger fremdeles å kjøpe kjole fra dem! )
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2008 #6 Skrevet 10. mars 2008 Tanken har streifet meg også...Men blir nok til at jeg også bestiller der når tiden nærmer seg...... Apropos det med barnearbeid. Har alltid syntes at det er forferdelig at små barn må jobbe...Så leste jeg et intervju med noen av disse i VG eller Dagbladet for en stund siden. Flere av barna påpekte at om de ikke "fikk lov" til å arbeide mer så måtte de og familiene få pengestøtte fra noen... Hvis ikke kom de til å sulte ihjel alle sammen....fikk meg iallefall til å tenke litt annerledes på dette problemet... Før vi løper jorda rundt og boikotter og forbyr barn å arbeide må vi passe på at vi har et alternativ å gi dem. Liten vits å finne skoleplass til dem hvis de dør av sult etter en uke liksom....Mange av barnearbeiderne bor hjemme hos en mor og far som elsker dem, og de jobber for å hjelpe familien sin. Ikke at de har noe valg, men å forby dem å arbeide vil i disse tilfellene gjøre vondt verre. Og tro meg når jeg sier at jeg IKKE er for barnearbeid, iallefall ikke der hvor kidnapping, mishandling og tortur er en del av "arbeidet",- men som sagt, vi må gi dem et alternativ først... Bør kanskje starte med å presse stedene hvor foreldrene jobber til å gi dem mere penger slik at de kan fø barna sine uten at barna trenger å jobbe......Jeg vet ikke, et forferedelig dillema dette. Hvor skal man begynne for å gjøre verden til et bedre plass for alle sammen.......
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå