Gå til innhold

Fosterbevegelser...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er i uke 18 i dag med 3.mann og er en smule bekymret.... Begynte å kjenne liv i uke 15 + 2,men nå i helgen har det vært helt stille føler jeg. Tenkte å ringe legen,men livredd for å få en negativ beskjed.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er jo ikke en regel at du skal kjenne daglig liv enda. Kanskje har babyen din snudd litt på seg, så h*n sparker mer inn mot ryggen din enn ut mot magen?

Jeg fikk et tips av jordmoren min om at jeg kunne prøve å drikke et glass med sterk saft hvis det var litt stille i magen min en dag. Har ikke hatt behov for å prøve det ut selv enda, men det kan jo være verdt å prøve for deg? Jeg går i 26.uke jeg da =)

Antakeligvis er det ingenting i veien med babyen din. Hvis du ikke har blødd eller har hatt vondt i magen, kan du nok regne med at det fortsatt er liv der inne =)

Skrevet

Etter hva jeg har forstått så er det helt normalt å ikke kjenne liv hver dag. Hadde det på akkurat samme måte rundt uke 20. Gikk flere dager uten at jeg med sikkerhet kunne si je hadde kjent ham bevege seg der inne. Ble litt nervøs, men så leste jeg her inne på BIM at det er helt normalt å ikke kjenne hver dag så tidlig. Se på menyen til venstre hvor det står "Fra uke til uke," klikk deg inn på "mors uke 20," der står det at det ikke er en regel at man må kjenne noe hver dag før ca uke 25-26! Så alt er sikkert ok med fosteret ditt også! Her spreller det som oftest hver dag nå (uke 22) så det var ingenting å bekymre seg for! Kanskje har du foranliggende morkake (som meg) og da kjennes sparkene enda svakere til å begynne med.....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...