tett og nett Skrevet 10. mars 2008 #1 Skrevet 10. mars 2008 vet jo at jeg må ha 6uker. men sånn etter det? Vi har tenkt på om d går at det er far som tar ut permison. jeg er da sykemeldt så jeg blir hjemme uanz. Noen som vet om dette går?
Tante Gustava Skrevet 10. mars 2008 #2 Skrevet 10. mars 2008 Hei. Det burde gå det. Info fra nav.no: Spesielle krav til mor når far skal ta ut foreldrepenger Når far skal ta ut foreldrepenger som ikke er fedrekvote, er det en forutsetning at mor enten: * arbeider helt eller delvis, * tar offentlig utdanning på heltid, * studerer i kombinasjon med arbeid som til sammen blir heltid, * på grunn av sykdom eller skade er helt avhengig av hjelp til å ta seg av barnet * eller er innlagt i helseinstitusjon og ikke kan ta seg av barnet
SlitenÅtrøtt.. alltid & støtt Skrevet 10. mars 2008 #3 Skrevet 10. mars 2008 hvis du er sykemeldt og får sykepenger kan du ikke være hjemme med sykepenger og han ha permisjon. Om det er det du mener??
Tante Gustava Skrevet 10. mars 2008 #4 Skrevet 10. mars 2008 Litt tilleggsinfo; jeg tror ikke du kan være hjemme med vanlig sykemelding, men kun hvis du som det sies her ikke kan ta deg av barnet f.eks pga kronisk skade eller sykdom. Men du vet vel ikke nå før fødsel at du blir sykemeldt fra jobben din etterpå? Eller spekulerer du i det...?
Shining Skrevet 10. mars 2008 #5 Skrevet 10. mars 2008 Nei, dette stemmer ikke. 9 uker (3 uker før fødsel og 6 uker etter fødsel) er øremerket mor og fedrekvoten på 6 uker er øremerket far. Resten kan dere dele akkurat som dere vil. Mor har ikke rett på den delen av permisjonen som kan deles, og dere trenger ingen spesielle grunner for at far skal ta hele denne delen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå