Gå til innhold

Litt hjelp trengs.. (ang permisjon , sykmelding etc)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Som sikkert noen har fått med seg ble jeg operert på fredag, og sambo har overtatt 4 uker av min permisjon.. (skulle egentlig ha permisjon fra 7.april til 28.mai. Han altså) Noen som vet hvordan det blir med lønning da? Får jeg 100% og han 80? Eller får vi 80% lønn begge to?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du har krav på sykepenger får vel du 100%.

Hvis dere ellers har valgt 80% utbetaling får han 80% av sin lønn hvis det ikke kommer i konflikt med grensen på 6G eller han er selvstendig næringsdrivende.

Skrevet

hmm.... Han er ikke selvstendig næringsdrivende.. Jeg er sykmeldt fra permisjonen så han har overtatt..

Skrevet

Høres ut som om du kommer til å få 100% lønn fra NAV og han 80% av sin lønn hvis han ikke tjener over 6G. Tjener han mer enn 6G kommer det ann på avtalen med arbeidsgiver (tariffavtale) om han også får utbetalt 80% mellomlegget mellom 6G og full lønn eller om han må klare seg med 6G som grunnlag.

Skrevet

6G? Sier meg egentlig ikke noe som helst.. Spent på om jeg får det fra denne mnden eller neste, siden jeg ble sykmeldt fra fredag og 6 uker fremover..

Skrevet

6G er ca 400.000,- i året.

NAV utbetaler sykepenger etterskuddsvis i slutten av måneden.

Skrevet

Jobben som lønner meg i permisjonen min ;) Han ligger under 6G da ja.

Skrevet

Det er likevel ikke sikkert du får sykepengene fra jobben. Ettersom du er i permisjon er det ikke sikkert det er de som har ansvaret for dine sykepenger. Da skal du ha fra NAV i steden.

Du bør nok ringe jobben din og spørre. Er jo litt viktig å levere sykmelding til riktig instans ;-). De må jo uansett ha beskjed om at du ikke skal ha foreldrepenger denne perioden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...