Anonym bruker Skrevet 10. mars 2008 #1 Skrevet 10. mars 2008 Er det slik at man bør be barnets oldeforeldre i dåp? Vi har tenkt å ha en liten dåp med nærmeste familie og faddere. Har ikke en veldig nær kontakt med mine besteforeldre...
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2008 #2 Skrevet 10. mars 2008 Det finnes selvfølgelig ingen fasit på hvem man bør be og ikke, så det er helt og holdent opp til deg.
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2008 #3 Skrevet 18. mars 2008 I vår familie regnes barnets foreldre, besteforeldre, oldeforeldre og tanter og onkler som den nærmeste familie
simba>>>3gutter Skrevet 24. mars 2008 #4 Skrevet 24. mars 2008 Hadde vi hatt oldreforeldre som levde hadde det vært en selvfølge at de ble bedt.
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2008 #5 Skrevet 27. mars 2008 Tror oldeforeldre blir vedlig beæret over å få komme i dåpen. Jeg syns ikke man skal være for egoistisk i slike familieting.
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2008 #6 Skrevet 27. mars 2008 For meg hadde d vært en selvfølge å be dem (hadde hele 6 friske oldeforeldre da mitt første barn ble døpt, og alle var til stede.) MEN jeg mener at de som inviterer (altså dere), enten d er til bursdag, bryllup el. dåp, er i deres fulle rett til å be hvem dere vil !!
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2008 #7 Skrevet 28. mars 2008 Jeg synes også at dette er helt opp til dere og hvem dere føler er nærme.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå