Gå til innhold

Ang.rotfylling av jeksel....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen her inne som har gjort det.?? Er det vondt? evnt hvor mye koster dette??

Har en 6 års jeksel som de vil rotfylle og sette på krone... jeg er ikke veldig glad i tannleger...Gruer meg... lurer på om jeg heller skal trekke den...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jepp, jeg gjorde det forrige uke. Grudde meg som en hund, har sånn tannlegeskrekk!! Men det gikk KJEMPEFINT! Jeg fikk en beroligende tablett på forhånd og fikk en bitekloss slik at jeg slapp å holde kjeven oppe hele tiden selv. Det verste var jo å sitte med munnen på gap i litt over en time, ble litt støl i kjeven. Jeg er ikke ferdig enda da, han har lagt i en midlertidig fylling med noe bakteriedrepende, så skal jeg inn igjen om noen uker for å gjøre selve rotfyllingen. Men det verste er overstått nå når han tok 4 nervetråder, så nå kjenner jeg ikke noe i tanna lenger. Det kommer på 5500 totalt for meg, men så var det mye pirk med den tanna også.

Lykke til, det går så bra skal du se! Be om en beroligende tablett på forhånd, det gjorde susen for meg. :)

Skrevet

jeg har rotfylt to ganger og de var to vidt forskjellige opplevelser...første gangen ble jeg vettskremt og følte meg regelrett voldtatt i munnen etterpå, både smertemessig og mentalt sett.. derfor gikk jeg ikke til tannlege igjen på flere år.

Nå rotfylte jeg i høst hos ei som hadde stor forståelse for tannlegeskrekk og alt det så hører med...jeg fikk dobbel bedøvelse samt en klatt i selve tanna og jeg kjente ingenting! Det må jo gjøres i 3 omganger med rotfylling, men jeg gledet meg faktisk til siste gangen! Høres sikkert rart ut, men jeg har faktisk hatt såpass tannlegeskrekk at andre har måttet bestille time for meg og få valium av tannlegen..no more! Anbefaler nordmo tannlegesenter her i Kristiansand, de kan virkelig greia si! :D

Skrevet

Har gjort det. Kostet vel rundt 5000 til sammen, men jeg fikk ikke på krone. Måtte flere ganger til tannlegen.

Det er ikke vondt, men ubehagelig. Synes det var ekkelt når tannlegen renset nedi tanna. Syntes det føltes som hun brukte sandpapir som satt fast nedi der.

Jeg er ikke glad i tannleger, utsetter det i det lengste. Og det var nok grunnen til at jeg måtte rotfylle og....

Bare å få det gjort med en gang. Tror du vil angre hvis du trekker.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...