Gå til innhold

Når er man egentlig "høygravid"..???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og hvorfor akkurat da..???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

når man har igjen 40 dager...men hvorfor..hmmmm aner ikke!!!

Skrevet

Mener jeg leste en plass at det var når man har 40 dager igjen til termin! :) men skakke si det helt sikkert;)

Skrevet

Jeg har også hørt at det er når man har 40 dager igjen... Men hvorfor akkurat da..??? :)

Skrevet

det er jo selfølgelig helt idiotisk å si at: NÅ!- er du høygravid,(akkurat den datoen når du har 40 dager igjen til termin),det er jo egentlig bare tull,.......

PANG!!..så er du høygravid liksom!,ikke sånn det funker!..men det med 40 dager er vel sånn ca.-greier da,at du liksom blir reknet som høygravid da (selv om du egentlig var like høygravid når du hadde 41 og 42 dager igjen)..jeg valgte å ikke sette noen bestemt dato på når jeg var høygravid,det blir bare dumt,så på meg selv som høygravid når jeg hadde et par mnd. igjen til termin:)...nå har jeg bare 20 dager:)

Skrevet

Jeg er i uke 33, har termin 6. mai og 57 dager igjen til termin, men definerer meg selv om høygravid selv om det er mer enn 40 dager igjen.. Hvorfor?

- Magen så stor at det ikke lengre er behagelig å være gravid.. Babyen er så stor at den SKAL opp i ribbeina og plage meg... Kan ikke ligge som jeg vil. kan ikke bøye meg som jeg vil for å plukke opp ting etvc..

- Endring i formen, tidligere i fin form fysisk ift pust/kondisjon, ryggplager etc.. Nå: Andpusten av å gå opp trappa- bare det å snu seg i senga er et ork som etterfølges av et stønn..

- Er lei av å gå gravid og kan nesten ikke vente til babyen kommer ut. Teller dager som bare det..både til fødsel og permisjon

Med andre ord, ting jeg kunne gjøre for bare en måneds tid siden, kan jeg plutselig ikke lengre gjøre, eks. stå på ski, begrenset med energi etc. altså en betraktelig endring i den fysiske formen..

Så får andre bruke hvilken definisjon de vil...jeg er iallefall høygravid iht meg selv :o)

Ha en strålende dag.

Skrevet

Tror det har noe med at det er i den uka man er i når man har 40 dager igjen at magen er på sitt høyeste. Derav høygravid...

Skrevet

snuppelure jeg er helt enig. jeg er i uke 33 og har følt meg høygravid i noen uker nå.

Så i mine øyne er jeg høygravid.

Skrevet

Som Vilhababy2008 sier, så er det fordi livmoren er på sitt høyeste i uke 34 derav høygravid. Det er jo en liten milepæl det også..å nå 40 dager til termin å "bli" høygravid.

Skrevet

Hva om magen da har begynt å synke alt da???

Er man høygravid ved 40 dagers grensen da?

Skrevet

min er langt i fra på det høyeste nå. som hormonia.. Min sank for 3 uker siden. Og er som sagt i uke 33...:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...