Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ringte lege kontoret i dag for å bekrefte lege kontrollen neste uke.Men den hadde de ikke registrert da jeg hadde ringt inn å booket den for noen uker til bake.Fikk ny time 1 april.Jeg er i uke 23 og har ikke vert hos legen siden uke 8 var hos jordmor uke15.Er dette litt lenge å vente? Jeg har jo to barn fra før men da gikk vi en gang i mnd på svangerskapskontroll.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har vært en gang i mnd fra uke 12, tror da de aller fleste er det :-S

Synes det virket veldig lenge å vente..

Skrevet

Er det ikke veldig skjeldent med kontroller nå for tiden da? Husker ikke hvor mange det var, men ganske få....

Jeg var hos jordmor sist uke. og hun kritiserte legen min for kontroller for ofte...

Jeg har riktignok time hver 14. dag da...:P

Skrevet

Ja, det syntes jeg var litt lenge å vente.. Men legen din har sikkert veldig mye å gjøre og har kanskje ikke mulighet til å ta kontrollen tidligere. Kanskje det kan være en ide å ringe jordmor og spørre om mulighetene til en kontroll hos henne i nærmeste fremtid..? Det ville jeg ha gjort tror jeg. Men altså.. Hvis alt er som det skal, er det jo ikke sikkert det er nødvendig med en kontroll før 1.april da. Uansett ville jeg nok ringt til jordmor og snakket med henne =)

Skrevet

jeg var på første kontroll i uke 9 (hos lege) og på ul på sykehuset i uke 19 og har ikke time hos jordmor før i uke 24. det er det som er retningslinjene for flergangsfødende. så lenge du føler deg i fin form, synes jeg ikke det er lenge å vente.

Skrevet

virker nesten som det er litt forskjellig her og der, men jeg går en gang i mnd..

Skrevet

Jeg fikk et ark med oversikt over alle kontroller sist jeg var hos jordmor, og der står det:

Uke 8-12

Uke 18: Ultralyd

Uke 28

Uke 32

Uke 36

Uke 38

Uke 40

Uke 41: Henvise til svangerskaps poliklinikk, overtidsvurdering

Om du trenger flere kontroller, får du det. Og du kan selv bestemme om du vil gå til lege, jordmor, eller en kombinasjon av disse =)

Så ser ikke ut som du har gått "glipp" av noen kontroller, bare litt på etterskudd kanskje. Men enig at det er lenge å vente på begynnelsen, skjer liksom ingenting nytt på leeenge...

Skrevet

en gang i mnd siden uke 5 her nå uke 26

Skrevet

legen min sa ca en gang i mnd. frem til siste mnd, da det ble hyppigere, i hvertfall for min del

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...