Gå til innhold

Kan jeg ha kreft ? er redd...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en lang stund vært trøtt og hatt mye hodepine.

Denne uka har jeg vært kvalm og hatt problemer med å sove.

På fredag kjente jeg no rart i venstre bryst,en vondt kul i selve brystet og noen små kuler som går litt opp mot armhulen.

I natt har jeg ikk sovet noen ting,er så redd.. har jeg kreft...er det bare noe naturlig... blir gal av å tenke.

Skal til legen på onsdag,men lurer på om andre har hatt det slik.

Jeg er ikke gravid,hvist noen tenker på det,går på P-piller og har tatt gravtest for 14 dager siden.

Takker for alle svar jeg kan få.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

har ikke noe ordentlig svar og gi deg.. men sender deg en klem, og ønsker deg lykke til....

Skrevet

jeg har hørt at kreftkuler ofte ikke er vonde. Man kan heller ikke "bevege" de, de sitter mer fast og er ofte ujevne. Oppover mot armhulen så har vi jo mange lymfekjertler, og hvis de er ømme så kan det være pga forkjølelse feks.

Ikke ta sorgene på forskudd, du er sikkert frisk som en fisk. men det er lurt å sjekke det grundig så slipper du å være redd.

Skrevet

Det er en guffen følelse når man oppdager en kul eller fler i brystet. Men de aller, aller fleste kuler er noe helt ufarlig noe. Så lenge kulen er glatt, bevegelig og tydelig avgrensa mot vevet er det svært løiten sjanse for at det er noen alvorlig galt. Jeg var igjennom alt dette i sommer da jeg fant tre kuler i mitt ene bryst, som viste seg å være bindevevskuler.

Trekk pusten dypt, og tenk at det bare er noen få dager til du skal til legen. Det er stor sjanse for at dette skal gå helt bra.

Skrevet

moren min har puppene fulle av cyster, men de er visst ikke farlige, bare veldig vonde. Hun skal egentlig tømme dem jevnlig, men med den nåla de bruker orker hun ikke. Men det er ikke farlig altså. Kanskje du ikke får sove fordi du bekymrer deg for mye?

Skrevet

Dere har nok rett,men hvorfor er jeg kvalm?

I går kveld fikk jeg også skjelvinger inni meg,og vondt for å pruste.

Hjertet banket hardt,men normalt.

Tror dette kansje har gått over stokk og stein,angst...?

Skrevet

Alt det siste høres ut som et godt gammeldags angstanfall, og det er jo ikke så unaturlig når du lurer på om du har kreft. Kan du få fremskyndet den legetimen?

Lykke til og håper alt er bra med deg!

Skrevet

Kvalme, skjelving osv kan være frykten for kreft som gjør... Litt angst ja. Du skal snart til legen? Prøv å roe litt ned til det.

Skrevet

Du er nok veldig redd,og det kan gjøre mye rart med kroppen.Prøv å bestille en hastetime i dag,det tror jeg skal gå.Ring å si at du må ha time i dag til kontorpersonalet.Spør de om det er noe som haster si JA!!Vondt å gå slik å engste seg...

Lykke til,alt er nok bra skal du se:)

Skrevet

Hvis du er veldig engstelig, prøv å få en hastetime, ja. Legen vil undersøke brystet. Er det grunn til mammografi, får du henvisning dit av legen.

Skrevet

Kvalmen kjem mest sannsynlig av angst/redselen for at det er alvorlig, men kan også komme av mykje hodepine.

Kreftkular skal ikkje vere vonde, og du kan ha ein infeksjon i kroppen som gir hevelse i lymfekjertlane. Det er også sjelden at unge kvinner får brystkreft.

No er det ikkje lenge til legetimen, og då får du vite:) Eg har ein kul i eine brystet. Den fekk eg i tenåra. Eg gjekk til legen, og vart sendt vidare til mamografi + at dei tok vevsprøve med sprøyte. Det var berre ein innkapsla betennelse:) Denne kulen var vond då den kom, og er jamn og bevegelig.

Skrevet

jeg fant en kul i brystet en gang. var ikke noe dorlig ellers, men ble nå ganske redd. dro til legen ble sendt til mammografi. tok bilder og kreftprøve av kulen. fikk svar på det med en gang. og det var ikke farlig. bare en lymfekjertel som var hovnet opp. dette er veldig vanlig. skjedde det samme med mamma en gang og..

Gjest rufusa
Skrevet

Tror jeg hadde tatt en graviditetstest til jeg... Du sier du har blitt verre siste uka. Det er lenge siden du tok testen!! Og den behøver heller ikke å ha slått riktig ut... ;-)

Og som andre sier her - kreft gjør sjelden vondt...

Skrevet

Noen typer p-piller kan gi talgkjertelkuler i brystene og under armene. Men er du veldig bekymret så reiser du til lege. Alt er sikkert bra med deg men det er greit å få det sjekket.

Skrevet

Og dette med vondt i hodet og kvalme kan komme av stress og angst. Og når du ikke får sove noe særlig i tillegg blir du naturlig nok trøtt.

Skrevet

Kreft gir ofte nattesvette, klasisk tegn på kreft..

Skrevet

Jeg svetter mye om natta,våkner ofte og er klissvåt...

Svetter på dagene også,men ikke så mye da.

Skrevet

Rufusa.. "kreft gjør sjelden vondt"?

Det skal jeg love deg at det gjør. Ikke bare fysisk, men psykisk også. Veldig mange kreftpasienter oppsøker lege nettopp fordi dem har vondt (snakker da spesielt om kreft i mage-tarm kanalen).. hva med hudkreft? føflekkreft? Svulster er hodet? Spredning til skjellettet?

Jeg skal love deg at det er ett smertehelvete, og desverre i noen tilfeller helt umulig å smertedekke.

Til HI:

Som andre sier her, ikke ta sorger på forskudd. Kulene kan komme i forbindelse med ammning, ammeslutt (lenge etter). Det kan være trange melkeganger, melkeklumper, lyfmer (som noen har nevnt) og mye annet helt ufarlig. Om det skulle vært en svulst, så er veldig mange av dem også godartet. Kvalmen kan komme i forbindelse med angst og stress over dette. Ta deg ett varmt bad, senk skuldrene, få overstått legetimen :) Lykke til :)

Skrevet

Jeg har en kul i hø. bryst. Ganske stor egentlig, når jeg kjenner på den. Den er helt hard og sitter fast. Har vært til mammografi og CT, og alt er bra. Er bare avleiringer på skjelettet.

Du sier det er litt vondt, og det er jo egentlig et godt tegn, for kreftkuler pleier ikke å være vonde i seg selv. Og i armhulen har vi jo mange lymfekjertler. De kan jo ha hovnet opp.

Uansett er det lurt å sjekke det hos legen.

Prøv å ikke ta sorgene på forskudd. Sannsynligvis er alt bra!

Skrevet

Nattesvette er LANGT i fra ett klassisk tegn å kreft... nattesvette KAN være ett symptom på enkelte krefttyper (blodkreft, og kreft i lymfesystemet!). Men det er SVÆRT sjelden av nattesvette er det første symptomet - dette kommer gjerne (om det gjøre) senere. Det er maaaange andre ting som kan gi nattesvette, blant annaet noe så uskyldig som koffeinholdig drikke, kaffe, te og brus o.l. Høyt stoffskifte kan også gi nattesvette, overgangsalder kan gi nattesvette osv.

Sånn litt korrigering av "feil" her..

Skrevet

Beklager innlegg med natte svette, var liksom det som datt ned i hodet mitt der og da.... Som jeg har hørt om kreft

Men fint at noen korrigerte meg:-)

Masse lykke til hos legen, går helt sikert bra

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...