stabeist Skrevet 10. mars 2008 #1 Skrevet 10. mars 2008 Har ei lita frøken på ca året som sliter med myyyye hårklumper i pelsen. Har hatt katt før (langhåret), men ingen som har hatt så mye som frøkna nå. Noen som har noen tips å gi bort? Jeg prøver å greie henne, men har til nå faktisk ingen god børste som tar pelsen hennes ordentlig
Konsulent surrehue+3 med tut Skrevet 10. mars 2008 #2 Skrevet 10. mars 2008 Prøv med karve, bruker det på puddel med mye krøller og floker, og det funker bra! Karver har de i dyrebutikker
OsloMor Skrevet 10. mars 2008 #3 Skrevet 10. mars 2008 Bruker også sånn stålbørste som ligner på karver på min langhårete. Man får også kjøpt et litt rart instrument som liksom er en liten rake med blader på som kutter av klumpene/flokene. Litt dårlig forklart, men de vet hva det er i dyreforretningen.
stabeist Skrevet 10. mars 2008 Forfatter #4 Skrevet 10. mars 2008 Jeg har en slik børste/karver, men den tar ikke pelsen hennes...da er det faktisk bedre med en slik vanlig stålbørste-kam. Hmm..kansje jeg skal se etter en slik rake med blader på! Jeg har også hørt om en slags spray, som en skal spraye på pelsen (nesten som en balsam), så vil det bli enklere å gre igjennom...men ikke sikkert at Fjaggis syns det er noe stas da hehe....
* 5 om dagen * Skrevet 10. mars 2008 #5 Skrevet 10. mars 2008 vi hadde også dette problemet, men vi tok en tur til dyrlegen, og klippet bort all pelsen hennes.( 6 dager siden ) nå er hun pelsfri på selve kroppen, har spart hodet, labbene og halen...er lite fin, men ho storkoser seg, og blitt en helt annen katt. dyrlegen sa at en måtte gjøre noe, for til slutt så kan de dra så i klumpene, at de revner pelsen.( skinnet )
Sjokoladekaka Skrevet 10. mars 2008 #6 Skrevet 10. mars 2008 Om du klipper klumpane i to; altså deler dei litt med saks, så er det ofte lettare å børste ut resten:) Dei klumpane som ikkje sit heilt nær huda, kan du klippe heilt vekk:) eg har vokst opp med skogskattar:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå