Ådæven Skrevet 10. mars 2008 #1 Skrevet 10. mars 2008 Jeg blir så lei... han er rasende hver eneste morgen. Nå har faren nettopp dratt med han til barnehagen og morgenen har vært et eneste sammenhengende hyyyyl. Griner og syter for alt, vi prøver å la han veldge litt forskjellig, forklarer på forhånd hva som skal skje osv men han er like sur. Når han blir servert frokost er han så sint etter påkledning osv at han ikke klarer spise og da er han sulten og rasende for det også. Blir så lei meg når hver eneste morgen er slik som dette, noen som har noen råd? Er vel ikke så mye å gjøre m kanksje..:-(
fox`y Skrevet 10. mars 2008 #2 Skrevet 10. mars 2008 huff kjenner til problematiken der ja.. har en på 2.5 år som har masse trass fortiden, han er hjemme sammen me meg å lillemann på 8 mnd så dagene kan gå i raseriutbrudd fra morgen til kveld:/ jeg bruker å forbrede 2.5 åringen på kvelden før jeg. forteller han va som skal sje dagen etter osv. legger en liten rekkefølge for han jeg så han vet når ting skal sje. feks: dusje, spise, buss, sykehuset osv osv. å d fungerer ganske fint egentlig. han er veldig sånn rutine avhengig rett å slett han da pga aktiviteten og frustrasjonen. d er faktisk mere raseriutbrudd når vi ikke har noen faste gjøremål i løpet av dagen.. har desverre ikke så mang gode råd jeg. men håper d retter seg fort for d sliter på en mamma dette. er jo forferdelig når dagen starter slikt. man blir rett å slett litt lei seg og småsint.. lykke til iallefall...
Sjefsmegga Skrevet 10. mars 2008 #3 Skrevet 10. mars 2008 hehe..blir han vekt om morran kansje? Noen er bare grettne på morran, virker som dere gjør alt det "rette" pedagoogisk sett. Prøvd å la være å snakke til ham? Noen tåler ikke sånt og vil helst ha det mest mulig stille og rolig rundt seg.... Hva med å gi frokost først? Har de frokost i barnehagenså kan han kansje vente med å spise til han kommer dit og har fått kjælt seg ned litt...
Ådæven Skrevet 10. mars 2008 Forfatter #4 Skrevet 10. mars 2008 Ja, vi vekker han som regel. Han har vært morgensur siden han var 15 mnd... Skal forsøke å heller gi han frokosten i barnehagen ja! I helgene er han ikke sur for da får han laaang tid på seg og rusler rundt selv men vi har ikke tid til en 3 timer lang morgenstund på ukedagene.
Ådæven Skrevet 10. mars 2008 Forfatter #5 Skrevet 10. mars 2008 Jeg hjar en jente på snart 7 mnd så jeg vet hvd det er...sukk Men du er jammen flink da, som har det begge hjemme og takler det! De dagene jeg har hatt de begge hjemme er det fullstendig kaos her..;-)
Sjefsmegga Skrevet 10. mars 2008 #6 Skrevet 10. mars 2008 hehe.....jeg har en morragretten mamma...hun har i følge onkelen min vært sånn sia hun var lita...hun påstår selv å være et a-menneske da... Hun er stort sett fornøyd så lenge ingen går i veien eller snakker til henne før hun har fått spist og tatt morrakaffen, men han er vel LITT for liten til morrakaffen tassen deres :-D Jeg er utprega b-menneske, men aldri sur, men kan stresse litt da..hehe..
Gurine Skrevet 10. mars 2008 #7 Skrevet 10. mars 2008 hmm.. Jeg har fått høre at jeg var veldig morragretten da jeg var lita, men jeg var vel begynt på skolen jeg da. Men jeg tålte ikke at noen snakket til meg på morgenen, ville bare være i fred.. Hvis noen sa hei, så ble jeg rasende. Hva om han ikke får valg som må tas på morgenen, men bare leie/bære ham på badet, og utføre stell og påkledning uten å si noe? Ikke sikkert det hjelper noe men. Har ei på 3,5 selv. Hun var veldig sur på morgenen når hun var yngre, hvis hun ikke fikk mat omtrent med det samme hun våknet. Fant ut at kanskje blodsukkeret ble for lavt på morgenen. Hun fikk derfor frokost med en gang, og stelte henne heller etterpå. Nå er hun ikke slik lenger. Men å la henne få velge klær og slikt selv på morgenen blir det bare styr og bråk av. Her legger jeg frem klær til begge barna om kvelden så det ligger klart til å kle på seg morgenen etter. dette er både 6 åringen og hun på 3,5 vant med, så det blir ikke noe krangling.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå